Page 11 - Énekiskolák helyzete
P. 11
Ének-zenei általános iskolák, Ének-zene tagozatos általános iskolák
És az Énekórák helye a hazai közoktatásban – fÉnyben És árnyÉkban
A meghirdetett pályázat célként jelölte
meg: az ének-zene tagozatos iskolák
több évtizedes nevelő-oktató mun-
kájának történeti összegezését, vala-
mint össze kívánta foglalni ezeknek
az iskoláknak az eredményeit, prob-
lémáit és hatását.
Több témakört is megjelölt a kiírás,
többek között az alábbiakat:
− felhasznált tananyag,
− pedagógiai eredmények, egyé-
ni tapasztalatok,
− tehetséggondozás, felzárkóztatás,
− a zenei nevelés hatása más tár-
gyak oktatására,
− az iskola működésének hatása a
szűkebb és tágabb környezetre, és
− a végzett növendékek utóélete
(zenei vagy más értelmiségi pá-
lyára irányultság, amatőr művészeti mozgalmakban való részvétel, stb.
Közülük a legutolsóként felsorolt témakört választotta ki K. Udvari Katalin
„A legelsők voltunk” című pályázatához.
11