Page 11 - Énekiskolák helyzete
P. 11

Ének-zenei általános iskolák, Ének-zene tagozatos általános iskolák
               És az Énekórák helye a hazai közoktatásban – fÉnyben És árnyÉkban





























         A  meghirdetett  pályázat  célként  jelölte
         meg: az ének-zene tagozatos iskolák
         több  évtizedes  nevelő-oktató  mun-
         kájának történeti összegezését, vala-
         mint össze kívánta foglalni ezeknek
         az iskoláknak az eredményeit, prob-
         lémáit és hatását.
         Több témakört is megjelölt a kiírás,
         többek között az alábbiakat:
           −  felhasznált tananyag,
           −  pedagógiai eredmények, egyé-
             ni tapasztalatok,
           −  tehetséggondozás, felzárkóztatás,
           −  a zenei nevelés hatása más tár-
             gyak oktatására,
           −  az iskola működésének hatása a
             szűkebb és tágabb környezetre, és
           −  a végzett növendékek utóélete
             (zenei vagy más értelmiségi pá-
             lyára irányultság, amatőr művészeti mozgalmakban való részvétel, stb.

         Közülük a legutolsóként felsorolt témakört választotta ki K. Udvari Katalin
         „A legelsők voltunk” című pályázatához.

                                                                         11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16