Page 6 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 6

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          más életkorban, és más intelligencia, valamint más kreativitás teszttel mérve meg-
          ismételhető, akkor azt bizony tényként kell elfogadnunk.”
            A tanár-továbbképzéseink résztvevői előtt éppen ezek a tudományos vizs-
          gálati eredmények voltak nagyon hiteles és meggyőző információk. Rövid
          összegezésként 10 év tapasztalata alapján elmondhatjuk a képzésben részt-
          vevő tanárok írott visszajelzései alapján, hogy „számukra az új ismeretek mel-
          lett a képzés legfőbb hozadéka az volt életkoruktól és szakterületüktől, iskolatípu-
          suktól függetlenül, hogy felismertette velük énektanári hivatásuk jelentőségét. Va-
          lamint a zenetanulás életre szóló pozitív hatását bizonyító tudományos vizsgálati
          eredmények megismerése  érveket  adott  kezükbe  a  környezetük  jó irányba  való
          meggyőzéséhez.”
            Egyesületünk tanár-továbbképzési programjának újszerűsége röviden ab-
          ban foglalható össze, hogy Barkóczi-Pléh tanulmány megállapításait figyelembe
          véve, a kodályi hagyományokat megőrizve és korunk társadalmi és nevelési kihí-
          vásaira is választ keresve, differenciáltan kínál lehetőséget az iskolai művé-
          szeti neveléshez a hazai közoktatás keretén belül.

          2. A jelentkezés feltétele

          Iskolai végzettség:
          egyetem, vagy főiskola – bármely, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX Tv,
          17.§ alapján nevelési-oktatási intézményben pedagógus munkakörben való
          alkalmazáshoz szükséges szakképzettség.

          Javasolt munkakörök:
          Óvodapedagógus, tanító, énektanár, zenetanár, gyógypedagógus, kollégiumi
          nevelő, intézményvezető

          3. A képzés célja, felelőse és szervezője:
          1.  A résztvevők megismerik a művészeti nevelés sokféle alkalmazási lehető-
            ségét a közoktatásban: gyakorlati példákon, bemutató foglalkozásokon
            keresztül meggyőződnek arról, hogy a kodályi hagyományok alkalmazá-
            sa pozitív hatással van a közismereti tárgyak eredményes oktatására is
            (írás, olvasás, matematikai készségek, nyelvtanulás, stb.). Ennek ismere-
            tében a résztvevők képessé válnak az érdeklődési körüknek, személyisé-
            güknek, adottságaiknak, intézményük hagyományainak, lehetőségeinek
            legmegfelelőbb módszerek kiválasztására, valamint alkalmazására az is-
            kolai oktatásban és tehetséggondozásban
          2. A képzés jellege: felnőttképzési tanfolyam

          6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11