Page 6 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 6
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
más életkorban, és más intelligencia, valamint más kreativitás teszttel mérve meg-
ismételhető, akkor azt bizony tényként kell elfogadnunk.”
A tanár-továbbképzéseink résztvevői előtt éppen ezek a tudományos vizs-
gálati eredmények voltak nagyon hiteles és meggyőző információk. Rövid
összegezésként 10 év tapasztalata alapján elmondhatjuk a képzésben részt-
vevő tanárok írott visszajelzései alapján, hogy „számukra az új ismeretek mel-
lett a képzés legfőbb hozadéka az volt életkoruktól és szakterületüktől, iskolatípu-
suktól függetlenül, hogy felismertette velük énektanári hivatásuk jelentőségét. Va-
lamint a zenetanulás életre szóló pozitív hatását bizonyító tudományos vizsgálati
eredmények megismerése érveket adott kezükbe a környezetük jó irányba való
meggyőzéséhez.”
Egyesületünk tanár-továbbképzési programjának újszerűsége röviden ab-
ban foglalható össze, hogy Barkóczi-Pléh tanulmány megállapításait figyelembe
véve, a kodályi hagyományokat megőrizve és korunk társadalmi és nevelési kihí-
vásaira is választ keresve, differenciáltan kínál lehetőséget az iskolai művé-
szeti neveléshez a hazai közoktatás keretén belül.
2. A jelentkezés feltétele
Iskolai végzettség:
egyetem, vagy főiskola – bármely, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX Tv,
17.§ alapján nevelési-oktatási intézményben pedagógus munkakörben való
alkalmazáshoz szükséges szakképzettség.
Javasolt munkakörök:
Óvodapedagógus, tanító, énektanár, zenetanár, gyógypedagógus, kollégiumi
nevelő, intézményvezető
3. A képzés célja, felelőse és szervezője:
1. A résztvevők megismerik a művészeti nevelés sokféle alkalmazási lehető-
ségét a közoktatásban: gyakorlati példákon, bemutató foglalkozásokon
keresztül meggyőződnek arról, hogy a kodályi hagyományok alkalmazá-
sa pozitív hatással van a közismereti tárgyak eredményes oktatására is
(írás, olvasás, matematikai készségek, nyelvtanulás, stb.). Ennek ismere-
tében a résztvevők képessé válnak az érdeklődési körüknek, személyisé-
güknek, adottságaiknak, intézményük hagyományainak, lehetőségeinek
legmegfelelőbb módszerek kiválasztására, valamint alkalmazására az is-
kolai oktatásban és tehetséggondozásban
2. A képzés jellege: felnőttképzési tanfolyam
6