Page 3 - Kodály zenepadagógiai öröksége
P. 3

Kodály Zoltán Zenepedagógiai öröKségéneK időszerűsége
                           a 21. sZáZad globaliZálódó világában





                A tehetséggondozás, a tehetségmenedzselés – nemzetstratégiai kérdés. (…)
                A tehetséggondozás egyik legfontosabb tényezője,
                az esélyteremtés és egyenlőség biztosítása.

                                    VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28.
                                         Kerekasztal beszélgetések, 2008. augusztus 27.
                                                   Konferencia kiadvány, 184. oldal


         a.)  A Psalmus Humanus integrált művészetpedagógiai program,
            mint  az  UNESCO  Alapokmányában  foglalt  célok  egyike:
            a nevelésügy, a kultúra és a tudomány szimbiózisa

         A globalizáció századunkban egy új rendszert jelent, amely az egész világra
         kiterjed gazdasági, technikai és kulturális téren egyaránt.
            A Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület tevékenysége meg-
         alakulása óta a kodályi hagyományokra épül, és a Barkóczi Ilona - Pléh Csa-
         ba pszichológia hatásvizsgálat megállapításait figyelembe véve dolgozott ki
         olyan integrált művészetpedagógiai programot, ami a társadalom minden
         rétegének, a szociokulturális körülményeket, valamint a gyermekek egészsé-
         gi állapotát is figyelembe véve lehetőséget ad valamennyi gyermek számára
         művészeti tevékenységekben való aktív részvételre.
            A 21. század globalizálódó világában a politikai és gazdasági változások
         viszonylag gyorsan mentek végbe, és ezeket a változásokat az oktatás és a
         nevelés nem minden tekintetben tudta adekvát módon követni. Ehhez kí-
         vántunk művészetpedagógiai programunk kidolgozásával hatékony segítsé-
         get nyújtani. Ugyanakkor rá kívántunk világítani arra is, hogy korunk kul-
         turális viszonyai között is (globalizáció, információs társadalom) a gyerme-
         kek művészeti nevelése megőrizheti egyrészt hazájuk, régiójuk sajátos kultu-
         rális  sokszínűségét,  másrészt  éppen  ezzel  a  sokszínűséggel  kapcsolódhat
         más országokhoz, a világ bármely részén.
            Mindez az UNESCO prioritása közé tartozik: a kultúrák közötti párbeszéd,
         megfelelés a növekvő szociális és etikai kihívásoknak, valamint az „Oktatás minden-
         kinek” program megvalósítása.







                                                                          3
   1   2   3   4   5   6   7   8