Page 5 - A kecskeméti példa
P. 5
Ez a közvetlen tapasztalat fontos visszaigazolás volt szá-
munkra arról, hogy az UNESCO felterjesztés gondolata és
megvalósítása nemcsak Magyarország számára fontos, ha-
nem a módszer nemzetközi elismertségét és láthatóvá tételét
is nagymértékben elősegíti.
Ugyanakkor már az első lépések megtételekor nem titkolt
szándékunk volt, hogy az UNESCO regiszterébe történő be-
jegyzéssel a kodályi zene pedagógiai koncepció magyarorszá-
gi láthatóságát, jelentőségének tudatosítását, alkalmazásának
újbóli felvirágoztatását is ösztönözzük.
Úgy vélem, minden olyan gyakorlati lépés, megvalósuló
program, amely a kodályi zenepedagógiai eszmék szellemé-
ben született, fontos és tá mo ga tandó lépés ezen célok
megvalósítása érde kében.
Ezért is üdvözlendő az a kezdeményezés, amely széles
körben, digitális formában teszi közzé a Tehetséggondozás
Kodály szellemében – nemzeti örökségünk a kodályi zenepedagó-
gia című oktatócsomagot, amely segítségére lehet minden
pedagógusnak, szakembernek, aki felelősen ápolja a zenei
hagyományt.
2021. október 7.
Dr. Csonka-Takács Eszter
igazgató
Szellemi Kulturális Örökség Igazgatóság
Szabadtéri Néprajzi Múzeum