Page 5 - A kecskeméti példa
P. 5

Ez a közvetlen tapasztalat fontos visszaigazolás volt szá-
               munkra  arról, hogy az UNESCO felterjesztés gondolata  és
               megvalósítása nemcsak Magyarország számára fontos, ha-
               nem a módszer nemzetközi elismertségét és láthatóvá tételét
               is nagymértékben elősegíti.
                  Ugyanakkor már az első lépések megtételekor nem titkolt
               szándékunk volt, hogy az UNESCO regiszterébe történő be-
               jegyzéssel a kodályi zene pedagógiai koncepció magyarorszá-
               gi láthatóságát, jelentőségének tudatosítását, alkalmazásának
               újbóli felvirágoztatását is ösztönözzük.

                  Úgy vélem, minden olyan gyakorlati lépés, megvalósuló
               program, amely a kodályi zenepedagógiai eszmék szellemé-
               ben született, fontos és tá mo ga tandó lépés ezen célok
               megvalósítása érde kében.

                  Ezért  is  üdvözlendő  az  a  kezdeményezés,  amely  széles
               körben,  digitális  formában  teszi  közzé  a  Tehetséggondozás
               Kodály szellemében – nemzeti örökségünk a kodályi zenepedagó-
               gia  című  oktatócsomagot,  amely  segítségére  lehet  minden
               pedagógusnak,  szakembernek,  aki  felelősen  ápolja  a  zenei
               hagyományt.

               2021. október 7.

                                 Dr. Csonka-Takács Eszter
                                          igazgató
                            Szellemi Kulturális Örökség Igazgatóság
                                 Szabadtéri Néprajzi Múzeum
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10