Page 7 - A kecskeméti példa
P. 7

A hungarikum rövid bemutatása

         Kodály Zoltán zenepedagógia koncepciója a magyar népzenei hagyomány-
         ra épül, és annak az eszménynek jegyében fogalmazódott meg, hogy a
         magyar gyermek leginkább saját hazája nép zenéjének, saját „zenei anyanyel-
         vének” megismeréséből kiindulva juthat el a magasrendű európai mű zene
         elsajátí tá sá hoz, s válhat mindenre nyitott gyer mek ből zenei leg is művelt
         felnőtté.

         A  kodályi  elvekre  épülő  rendszeres  zenei  oktatás  –  különös  tekintettel
         arra, ha komolyan vesszük a zeneszerző-zenepedagógus eredeti szándékát,
         a mindennapos énekóra bevezetését – egyszerre fejleszti a gyermek intel-
         lektusát, a dalhoz társuló tánc révén mozgását, illetve stiláris sokfeléségé-
         nek köszönhetően kulturális látókörét, s tanít meg a közösséggel-társakkal
         való  szoros  együttműködésre.  Kodály  zenepedagógiai  koncepciója  tehát
         messzemenően  túlmutat  a  szűkebben  vett  zene oktatás  területén:  össz-
         társadalmi hatása a ma Magyarországán éppoly páratlanul jelentős, mint
         születése (az 1930-as évek), illetve kibontakozása (1950-es, 1960-as évek)
         idején.



                                     Bővebben:
                   Hungarikumok Gyűjteménye - Magyar Értéktár
                                  Kodály-módszer
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12