Page 76 - Énekiskolák helyzete
P. 76

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          1999  Közoktatási Modernizációs Közalapítvány (KOMA) XIII. EGYEDI
                 PÁLYÁZATI felhívása jelent meg „Az újszerű, nem csak helyi érvé-
                 nyességű,  modell  értékű  programok,  tevékenységek  címmel  1999.
                 szeptemberében,
             K. Udvari Katalin újabb pályázatot készített két korábbi iskolatársával kö-
             zösen: Urbánné Varga Katalinnal (főiskolai tanár, adjunktus, a Magyar
             Zene terápiás Egyesület elnöke, a Zeneterápiás Világszövetség elnökségi
             tagja), és dr. Havasné Peterdi Zs. Piroskával (énektanár, hivatásos kórus-
             tag)
             A kiírásra elkészült tanulmány ismét rangos szakmai elismerésben és
             anyagi támogatásban részesült.
             A dolgozat címe a következő volt: „PSALMUS HUMANUS” Válaszkere-
             sés korunk kihívásaira Kodály eszméi alapján
             A beadott pályázat írói céljukként jelölték meg a kodályi zenepedagógiai
             alapokra támaszkodó korszerű, és gyakorlatban már hosszabb ideje jól
             működő művészetpedagógia módszerek és műhelyek megkeresését, és
             azok eredményeinek bemutatását.


          2000  A KECSKEMÉTI KODÁLY ISKOLA 50 ÉVES
                 Jubileumi rendezvénysorozat 2000. október 24-29.
          Iskolatörténeti, és művészeti kiállítás, bemutató órák, jelenlegi és volt növen-
          dékek hangversenyei mutatták be az iskola múltját és jelenét.
          MAGYAR KODÁLY TÁRSASÁG HÍREI XXII. évfolyam 2000/3, 25-31.old
          Elsőként Erdei Péter, a Kecskeméti Kodály Zoltán Zene pedagógiai Intézet
          főigazgatója tartott szakmai előadást, amit a következő szavakkal fejezett be:


             „Ez az iskola valaha Kecskemétnek dicsősége lesz” – mondotta Kodály Zoltán
             1957-ben, a 75. születésnapján rendezett ünnepségen. Igaza lett. Nemcsak Kecs-
             kemétnek büszkesége az intézmény, hanem minden innen elszármazottnak. És az
             egész magyar művelődésé. Országos példa ez az iskola, s volt olyan idő, amikor
             több, mint 200 hasonlóan szervezett iskola vagy tagozat működött az országban.
             Sajnálatos, hogy a szűkkeblűség és szűklátókörűség eredményeképp az utóbbi
             időben sok intézményt átszerveztek, megszüntették az énekes iskolák egy részét.
             Nagy baj ez az egyik oldalon, de nem szabad, hogy kedvét szegje a többinek.
             Nehéz időket élünk, a hírek és az olcsó propaganda száguldó sebességgel utaznak
             városról városra, országról országra, földrészről földrészre. Ezzel számolni kell,




          76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81