Page 53 - Psalmus Humanus Napok konferencia
P. 53

a SzámítógéP alKalmazáSa a zEnEoKtatáSban


           – nem elég érzékeny, puha stb.
           – a többi hangszín pedig pophangszín
         Próbáltak már önök csúcsminőségű szintetizátort? Tudnak Önök nyitott lé-
         lekkel közeledni  hozzá?

         Munka a számítógéppel
         Nem közösségi tevékenység? Az Internet a közösséget világméretűvé tágíthatja.
         Ártalmas az egészségre (sugárzás, mozgáshiány)? A korszerű képernyők szin-
         te sugárzásmentesek, a 100 Hz-nél nagyobb teljesítményű monitorok pedig
         villódzásmentesek.
         Túlságosan leköti a gyerekeket? Egy pár év múlva a számítógép nem ilyen lesz.
         Nem azért, mert ezt most én kijelentettem, hanem azért, mert konkrét ta-
         pasztalataim vannak ezen a téren:
           – élőszavas irányítás ( a legújabb autókba is beszerelik)
           – térben történő irányítás (ultrahang)
           – hologram
            Mi felnőttek messze nem értünk hozzá úgy, mint ők.
         Már megint valami újat kell megtanulnunk? Normális állapot egy értelmiségi
         életmódban az állandó tanulás.
         Nem volt elég, hogy lediplomáztam és gyönyörűen tudok játszani? Erre csak egy
         közhelyet tudok mondani: Az élet folyamatosan újabb kihívások elé állít
         bennünket, ha ezekre nem válaszolunk???

         Viszony az újdonságokhoz
         Minden újdonságot először ellenségesen fogadtak. Azt kell megértenünk,
         hogy alapvetően miről is van szó. Alku Istennel! Ugye ez a dolog azzal a
         bizonyos almával kezdődött. Az ember megszerezte a tudást, a másik olda-
         lon pedig elveszítette a róla való gondoskodást. A kerék feltalálásakor is va-
         lami hasonló történt. Az ember megszerezte a gyorsan, könnyen távolra ju-
         tást, ezzel szemben elveszítette a személyes gyorsaságát, erejét.
           A tudomány absztrakció útján ismeri meg a világot. Ma ennek eredmé-
         nyeit  érezzük  az  audiovizuális  eszközöknél  (TV,  CD),  a  valóság  szeleteit
         kapjuk vissza (mintavételezés). Döntöttünk erről akkor, amikor elfogadtuk
         a televíziót a valóság helyett, és döntenünk kell, hogy elfogadjuk-e a digitális
         eszközöket a zeneoktatásban.





                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58