Page 53 - Psalmus Humanus Napok konferencia
P. 53
a SzámítógéP alKalmazáSa a zEnEoKtatáSban
– nem elég érzékeny, puha stb.
– a többi hangszín pedig pophangszín
Próbáltak már önök csúcsminőségű szintetizátort? Tudnak Önök nyitott lé-
lekkel közeledni hozzá?
Munka a számítógéppel
Nem közösségi tevékenység? Az Internet a közösséget világméretűvé tágíthatja.
Ártalmas az egészségre (sugárzás, mozgáshiány)? A korszerű képernyők szin-
te sugárzásmentesek, a 100 Hz-nél nagyobb teljesítményű monitorok pedig
villódzásmentesek.
Túlságosan leköti a gyerekeket? Egy pár év múlva a számítógép nem ilyen lesz.
Nem azért, mert ezt most én kijelentettem, hanem azért, mert konkrét ta-
pasztalataim vannak ezen a téren:
– élőszavas irányítás ( a legújabb autókba is beszerelik)
– térben történő irányítás (ultrahang)
– hologram
Mi felnőttek messze nem értünk hozzá úgy, mint ők.
Már megint valami újat kell megtanulnunk? Normális állapot egy értelmiségi
életmódban az állandó tanulás.
Nem volt elég, hogy lediplomáztam és gyönyörűen tudok játszani? Erre csak egy
közhelyet tudok mondani: Az élet folyamatosan újabb kihívások elé állít
bennünket, ha ezekre nem válaszolunk???
Viszony az újdonságokhoz
Minden újdonságot először ellenségesen fogadtak. Azt kell megértenünk,
hogy alapvetően miről is van szó. Alku Istennel! Ugye ez a dolog azzal a
bizonyos almával kezdődött. Az ember megszerezte a tudást, a másik olda-
lon pedig elveszítette a róla való gondoskodást. A kerék feltalálásakor is va-
lami hasonló történt. Az ember megszerezte a gyorsan, könnyen távolra ju-
tást, ezzel szemben elveszítette a személyes gyorsaságát, erejét.
A tudomány absztrakció útján ismeri meg a világot. Ma ennek eredmé-
nyeit érezzük az audiovizuális eszközöknél (TV, CD), a valóság szeleteit
kapjuk vissza (mintavételezés). Döntöttünk erről akkor, amikor elfogadtuk
a televíziót a valóság helyett, és döntenünk kell, hogy elfogadjuk-e a digitális
eszközöket a zeneoktatásban.
53