Page 116 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 116

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület


            ságban  (azaz  Dél-Koreában)  és  Maliban.  Így  került  sor  az  európai  és
            észak-amerikai  szakemberek  részvételével  zajló  vilniusi  tanácskozásra
            2005 szeptemberében. Az eseményt a Litván UNESCO Bizottság rendez-
            te, együttműködve az UNESCO Művészeti Részlegével (UNESCO’s Divi-
            sion of Arts and Cultural Enterprise). A konferencián részt vett és beszé-
            det mondott Tereza Wagner asszony, a párizsi UNESCO szakértője (hi-
            vatalos titulusa: Senior Programme Specialist of Arts and Creativity-Sec-
            tor for Culture). A konferencia a hangulatos vilniusi óvárostól 10 percnyi
            gyalogútra található, Reval Lietuva nevű, modern (ráadásul nemrégiben
            teljesen felújított és a legkorszerűbb technikával felszerelt) szálloda kon-
            ferenciaközpontjában  zajlott.  A  résztvevőket  ugyanebben  a  hotelban
            szállásolták el, így aztán ki sem kellett tennünk a lábunkat az épületből.
            Igaz, amíg a konferencia zajlott, a program rendkívül feszes volta miatt
            erre nem is lett volna idő.
               Szeptember 9-én pénteken és 10-én szombaton egész napos, temati-
            kus ülésekre osztott tanácskozás zajlott.
            A záróüléssel együtt összesen hat ülésre került sor:
              1. A kormányzati szervek szerepe a művészetoktatásnak a minőségi
                oktatás érdekében történő ösztönzésében, országos és helyi szinten
              2.  Az együttműködés különféle formái a helyi kulturális intézmé-
                nyek (múzeumok, galériák, színházak), az alkotó tehetségek (kéz-
                művesek, művészek, a kulturális örökség hordozói) és a körzeti
                iskolák között
              3.  Tanárképzés. Egyéb művészeti szakemberek bevonása a művésze-
                ti nevelésbe
              4.  A művészeti nevelés demokratizálása és hozzáférhetővé tétele a
                periférikus helyzetben élők számára.
            A közösségek szerepe a művészeti oktatásban
              5.  A speciális nevelési igényű gyermekek művészeti oktatása
              6.  Összegzés. A határozat végleges szövegének elfogadása

            Az ülések mindig egy rövid művészeti produkcióval kezdődtek (litván
            gyermekek és fiatalok énekeltek, muzsikáltak), majd egy hosszabb (20
            perces) bevezető előadás következett az ülés központi témájáról, és ez-
            után került sor a rövid (5-10 perces) „hozzászólásokra”, azaz kiselőadá-
            sokra. Ülésenként 5-8 ilyen kiselőadást hallhattunk. A megnyitó cere-
            mónia és a tematikus szekciók során – akárcsak Leicesterben – itt is
            negyven beszéd hangzott el – csakhogy mindössze két munkanap alatt!



          116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120