Page 12 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 12
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
8. A Tehetséggondozás Kodály szellemében 30 órás akkreditált
tanár-továbbképzési program bemutatása
I. A kodályi zenepedagógiai hagyományokon alapuló integrált
művészetpedagógiai program bemutatása. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
II. Anyaságra felkészítő tanfolyamok keretében. Psalmus Humanus
Gyermekhangversenyek várandós édesanyáknak . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
III. A zene hatása a különböző életszakaszokban –
Az iskoláskor előtti zenei nevelés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
IV. Énektanítás az általános iskolában . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
V. Énektanítás és kórusvezetés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
VI. Énektanítás és az angol nyelv oktatásának kapcsolata. . . . . . . . . . . . . . 22
VII. Énektanítás és a német nyelv oktatásának kapcsolata . . . . . . . . . . . . . . 23
VIII. A hangképzés fontosságáról csoportos és egyéni foglalkozások
keretében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
IX. A zenetanulás és tanítás lehetőségei informatikai eszközök segítségével . 26
X. A néptánc oktatásban rejlő nevelési lehetőségek. . . . . . . . . . . . . . . . . 297
XI. A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek egyéni nevelése
a képesség-, és tehetségfejlesztésben . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
XI/A A keresztkoherencia, avagy a tantárgyak közötti szinkronitás . . . . . . . 28
XI./B Roma költészet és irodalom Rostás-Farkas György meséi és versei . . . 30
XI. Zeneoktatás a gyógypedagógiában az ULWILA színes kotta
alkalmazása. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
XII./A. Képzési a programhoz tartoznak a fizikailag sérült gyermekek:
a mozgássérült-, valamint a vak és látássérült gyermekek
művészeti tevékenységei is . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
XIII. Személyes és szociális készségfejlesztés a drámapedagógia
eszközeivel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
XIV. Vizuális Szimbiózis Program . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Komplex művészeti nevelés lehetőségei tanórán és azon
kívüli foglalkozások keretében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
XV. Komplex művészeti nevelés a Kokas-hagyományokba ágyazva . . . . . . 41
XVI. Egészséges életmód – Tehetséggondozás és táplálkozás . . . . . . . . . . . . . 43
XVII. Munkaképesség-gondozás a közoktatásban és zeneoktatásban . . . . . . 44
Akkreditált tanár-továbbképzésünk oktatói . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
A 2020. március 6-8-ig tartott tanár-továbbképzésünk résztvevőinek
Adaptációs terveiből. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
A Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület oktatási
segédanyagként ajánlott kiadványai:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
12