Page 12 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 12

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület


          8.  A Tehetséggondozás Kodály szellemében 30 órás akkreditált
             tanár-továbbképzési program bemutatása

                I.  A kodályi zenepedagógiai hagyományokon alapuló integrált
                  művészetpedagógiai program bemutatása. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  13
                II.  Anyaságra felkészítő tanfolyamok keretében. Psalmus Humanus
                  Gyermekhangversenyek várandós édesanyáknak . . . . . . . . . . . . . . . . .  15
               III.  A zene hatása a különböző életszakaszokban –
                  Az iskoláskor előtti zenei nevelés  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  17
               IV.  Énektanítás az általános iskolában  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  19
                V.  Énektanítás és kórusvezetés  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  21
               VI.  Énektanítás és az angol nyelv oktatásának kapcsolata. . . . . . . . . . . . . .  22
               VII.  Énektanítás és a német nyelv oktatásának kapcsolata . . . . . . . . . . . . . .  23
              VIII.  A hangképzés fontosságáról csoportos és egyéni foglalkozások
                  keretében  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  25
               IX.  A zenetanulás és tanítás lehetőségei informatikai eszközök segítségével  .  26
                X.  A néptánc oktatásban rejlő nevelési lehetőségek. . . . . . . . . . . . . . . . .  297
               XI.  A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek egyéni nevelése
                  a képesség-, és tehetségfejlesztésben   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  28
              XI/A  A keresztkoherencia, avagy a tantárgyak közötti szinkronitás   . . . . . . .  28
              XI./B  Roma költészet és irodalom Rostás-Farkas György meséi és versei   . . .  30
               XI.  Zeneoktatás a gyógypedagógiában az ULWILA színes kotta
                  alkalmazása. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  31
               XII./A. Képzési a programhoz tartoznak a fizikailag sérült gyermekek:
                  a mozgássérült-, valamint a vak és látássérült gyermekek
                  művészeti tevékenységei is  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  33
              XIII.  Személyes és szociális készségfejlesztés a drámapedagógia
                  eszközeivel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  34
              XIV.  Vizuális Szimbiózis Program   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  36
                   Komplex művészeti nevelés lehetőségei tanórán és azon
                  kívüli foglalkozások keretében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  36
               XV.  Komplex művészeti nevelés a Kokas-hagyományokba ágyazva   . . . . . .  41
              XVI.  Egészséges életmód – Tehetséggondozás és táplálkozás . . . . . . . . . . . . . 43
              XVII.  Munkaképesség-gondozás a közoktatásban és zeneoktatásban   . . . . . .  44
             Akkreditált tanár-továbbképzésünk oktatói  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  46
             A 2020. március 6-8-ig tartott tanár-továbbképzésünk résztvevőinek
                  Adaptációs terveiből. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  48
             A Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület oktatási
                  segédanyagként ajánlott kiadványai:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  75



          12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17