Page 14 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 14
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
3. Hogyan hat a gyermekekre a kellő gyakorisággal, aktív részvétellel
szerzett értékes művészeti élmény? Válaszok a legfrissebb hazai és külföldi
társadalom- és természettudományi vizsgálatok tükrében.
4. Képzési programunk motivációja, majd később iránytűje: Barkóczi
Ilona–Pléh Csaba: Kodály zenei nevelési módszerének pszichológiai hatás-
vizsgálata.
5. A művészeti nevelés kívánatos helye, szerepe és annak differenciált le-
hetőségei a hazai közoktatásban.
6. A „Tehetséggondozás Kodály szellemében” címmel kidolgozott integ-
rált művészetpedagógiai képzési program jelentősége, főbb jellemzői és rö-
vid bemutatása.
AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
k. Udvari katalin: „PSALMUS HUMANUS” Ének-Zenei Általános Iskola Kecskemét, 1950
(PÜSKI KIADÓ, 2000.)
k. Udvari katalin: „PSALMUS HUMANUS” Hagyomány és megújulás a kodályi zenepedagó-
giában (PÜSKI KIADÓ, 2002.)
TEHETSÉGGONDOZÁS KODÁLY SZELLEMÉBEN – A/8591/2016
Képzési segédanyag, a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület Kiadványa (2020)
Barkóczi iiona-Pléh csaBa: Kodály zenei nevelési módszerének pszichológiai hatásvizsgálata
Kodály Zoltán zenepedagógia Intézet megbízásából. Bács-Megyei Lapkiadó Vállalat, Kecske-
mét, 1978. )
14