Page 61 - Kodály zenepadagógiai öröksége
P. 61
Kodály Zoltán Zenepedagógiai öröKségéneK időszerűsége
a 21. sZáZad globaliZálódó világában
2004.
A vakoknak minek kell a tánchoz korhű jelmez? Úgysem látják, hogy mit vesznek fel!”
A fővárosi jelmezkölcsönzőben a korhű reneszánsz ruhák kölcsönzési
díjának kifizetésekor hallottuk az előbbi megdöbbentő kijelentést.
Egyesületünk a 2004. márciusában Nemzetközi Művészeti Nevelési Konfe-
renciát rendezett. A Vakok Szakiskolájának középiskolás korú tanulóit is fel-
kértük szereplésre, akik intézményük dísztermében, a Nádor Terem színpa-
dán Reneszánsz táncot adtak elő kamarazenekari kísérettel igen sikeresen.
Tanárnőjük szerint nagy élményt jelentett a tanulók számára a jelmez, a
korhű ruha és cipő viselete, mivel azok érintésével, majd a hozzájuk kapcso-
lódó magyarázattal sok új ismeretet szereztek a reneszánsz korszak ruha-
viseletéről, szokásairól, zenéjéről és táncairól, stb.
2012
GLOBÁLIS SZEMLÉLET A MAGYAR PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN ÉS
KÖZOKTATÁSBAN – konferencia és kerekasztal 2012. 05.03.
Helyszín: ELTE Pedagógia és Pszichológiai Karának Aulája
Budapest, VIII .kerület Kazinczy u. 23-27. 395 jpg
Egyesületünk képviseletében módunk volt részt venni a konferencián.
Sajnálatos módon tapasztaltuk, hogy a konferencia programjában egyetlen
témakör sem foglalkozott a művészeti neveléssel, annak szükségességével, az
iskolai művészeti tárgyak (ének-zene,
rajz, néptánc, stb.) tanításának a je-
lentőségével, és azok kívánatos szere-
pével a hazai közoktatásban.
A Kerekasztal beszélgetés során le-
hetőséget kaptunk, hogy megkérdez-
zük: miért nem foglalkoznak a gyer-
mekek általános iskolai művészeti neve-
lésével?
A oktatásban döntéshozó helyzetben
lévő szakembertől személyesen a kö-
vetkező választ kaptuk:
„A művészeti nevelés túl sok ideig tart,
túl hosszú időt vesz igénybe, és mi inkább
olyan tárgyakat támogatunk, amelyek
hamarabb és gyorsabban hoznak ered-
ményt.”
61