Page 61 - Kodály zenepadagógiai öröksége
P. 61

Kodály Zoltán Zenepedagógiai öröKségéneK időszerűsége
                           a 21. sZáZad globaliZálódó világában
         2004.
         A vakoknak minek kell a tánchoz korhű jelmez? Úgysem látják, hogy mit vesznek fel!”
                         A fővárosi jelmezkölcsönzőben a korhű reneszánsz ruhák kölcsönzési
                           díjának kifizetésekor hallottuk az előbbi megdöbbentő kijelentést.
         Egyesületünk a 2004. márciusában Nemzetközi Művészeti Nevelési Konfe-
         renciát rendezett. A Vakok Szakiskolájának középiskolás korú tanulóit is fel-
         kértük szereplésre, akik intézményük dísztermében, a Nádor Terem színpa-
         dán Reneszánsz táncot adtak elő kamarazenekari kísérettel igen sikeresen.
            Tanárnőjük szerint nagy élményt jelentett a tanulók számára a jelmez, a
         korhű ruha és cipő viselete, mivel azok érintésével, majd a hozzájuk kapcso-
         lódó magyarázattal sok új ismeretet szereztek a reneszánsz korszak ruha-
         viseletéről, szokásairól, zenéjéről és táncairól, stb.

         2012
         GLOBÁLIS SZEMLÉLET A MAGYAR PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN ÉS
         KÖZOKTATÁSBAN – konferencia és kerekasztal    2012. 05.03.
                Helyszín: ELTE Pedagógia és Pszichológiai Karának Aulája
                Budapest, VIII .kerület Kazinczy u. 23-27. 395 jpg
         Egyesületünk képviseletében módunk volt részt venni a konferencián.
         Sajnálatos módon tapasztaltuk, hogy a konferencia programjában egyetlen
         témakör sem foglalkozott a művészeti neveléssel, annak szükségességével, az
                                           iskolai művészeti tárgyak (ének-zene,
                                           rajz, néptánc, stb.) tanításának a je-
                                           lentőségével, és azok kívánatos szere-
                                           pével a hazai közoktatásban.

                                           A Kerekasztal beszélgetés során le-
                                           hetőséget kaptunk, hogy megkérdez-
                                           zük:  miért  nem  foglalkoznak  a  gyer-
                                           mekek általános iskolai művészeti neve-
                                           lésével?
                                           A oktatásban döntéshozó helyzetben
                                           lévő szakembertől személyesen a kö-
                                           vetkező választ kaptuk:
                                           „A művészeti nevelés túl sok ideig tart,
                                           túl hosszú időt vesz igénybe, és mi inkább
                                           olyan  tárgyakat  támogatunk,  amelyek
                                           hamarabb és gyorsabban hoznak ered-
                                           ményt.”



                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66