Page 31 - Énekiskolák helyzete
P. 31
Ének-zenei általános iskolák, Ének-zene tagozatos általános iskolák
És az Énekórák helye a hazai közoktatásban – fÉnyben És árnyÉkban
Kecskeméti Katona József Színház
1955. december 12.
Hiszen ezt a fiút én 6 évig tanítottam csellózni!
A kérdõívemre küldött válaszlevele a tanítványaim levelei között olvasható.
Képzõmûvészeti Fõiskolát végzett festõmûvész lett.
Közel két évtizede kerültem lakóhelyemhez közelebbi iskolába, a XV. ke-
rületbe.
Elmondhatom, nagyon sok örömöt adott számomra a zenével való foglalko-
zás. Ezt az örömöt a saját gyermekemnek is igyekeztem továbbadni. Szerencsé-
re meg volt a tehetsége és az érdeklõdése is hozzá: huszonéves koráig aktívan
hegedült. Hét évet játszott az „István Zenekarokban,” majd bölcsésztanulmá-
nyai mellett néhány évet az ELTE Kamarazenekarában. Nemcsak zeneszeretõ
és zeneértõ felnõtt vált belõle – aki egyébként szintén „beoltotta” saját lányait is
a szép dallam, ritmus és vers szeretetével – hanem saját bevallása szerint min-
denkor kincsként merít az „Istvánzenekarozás” éveinek egyéb adományaiból,
mint pl. a fegyelem, az igényesség-pontosság, a szellemi állóképesség.
Pályám összefoglalásaképpen elmondhatom, hogy a Kecskeméti Ének-
Zenei Általános Iskolában Kodály tanár úrnál, volt igazgatónõnknél és szinte
valamennyi tanárunknál tapasztalt hivatásszeretet meghatározta egy életre
elkötelezettségemet a zenetanári pálya iránt.
Mindehhez iskolaalapító igazgatónõnktõl, Nemesszeghy Márta nénitõl
még nem egészen tíz éves koromban kaptam meg az elsõ biztató ösztönzést:
31