Page 13 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 13
A PsAlmus HumAnus művészetpedagógiai egyesület
megalapítása és tevékenysége
I. résztvevő:
„A képzési program leginkább az alkalmazott módszerek tekintetében je-
lentett új ismereteket (kreatív, interaktív, projektszellemű megközelítések
voltak). Ezen túl megismertem a társművészetekben alkalmazott módsze-
reket is. (…) Nagyon hasznosnak tartanám, ha a tanárképzésben ezek a
módszerek, előadások szerepet kapnának, akár elméleti, akár gyakorlati
(hospitálás, gyakorlati tanítás) téren.”
II. résztvevő:
„Nagyon jól hasznosítható képzési program, amelynek gyakorlati elemeit a
mindennapos
oktatásba is be lehet építeni. Számtalan gyakorlati ötlettel gazdagodtam, a
már meglévő ismereteimet tudtam elmélyíteni. (…) A tanárképzésben jó
lehetőség lenne akár egy féléves tantárgyként beépíteni a felsőoktatásba ezt
a programot, ugyanis ilyen jellegű komplex rálátást sajnos főiskolai, ill.
egyetemi tanulmányaim során nem kaptam. (…) A közoktatásban is minél
szélesebb körben kellene ismertté tenni ezt a programot, mert nagy szükség
lenne arra, hogy a gyermekek már kisgyermekkorban elkezdjék a minőségi
munkát, amelynek elengedhetetlen feltétele a megfelelő szakmai háttérrel
rendelkező, igényesen felkészült pedagógus.”
III. résztvevő
„A képzési program előadói különleges személyiséggel rendelkező, kariz-
matikus egyéniségek voltak: módszereik emberközpontúak, szeretettelje-
sek, elmélyültek, eszközeik a játszva tanulás, örömteli, boldog ismeretszer-
zés, teljes odafigyelés és odaszánás – igazi pedagógusi alázat: érezhető és
érzékelhető követői Kodály letisztult szellemiségének.”
A Psalmus Humanus program hatékony és kipróbált művészeti metóduso-
kat foglal magába, amit az is igazol, hogy számos hazai és nemzetközi kon-
ferenciára kaptunk meghívást az elmúlt évtizedben. A munkánk iránti ér-
deklődést és elismerést szintén bizonyítja az a megtisztelő tény, hogy az
UNESCO-nak a Vilniusban tartott regionális, illetve mind a Lisszabonban,
mind a Szöulban rendezett Művészeti Nevelési Világkonferenciájára meg-
hívást kaptunk – mindhárom alkalommal egyedüli magyar szakmai résztve-
vőként voltunk jelen.
13