Page 13 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 13

A PsAlmus HumAnus művészetpedagógiai egyesület
                             megalapítása és tevékenysége
         I. résztvevő:
         „A képzési program leginkább az alkalmazott módszerek tekintetében je-
         lentett új ismereteket (kreatív, interaktív, projektszellemű megközelítések
         voltak). Ezen túl megismertem a társművészetekben alkalmazott módsze-
         reket is. (…) Nagyon hasznosnak tartanám, ha a tanárképzésben ezek a
         módszerek,  előadások  szerepet  kapnának,  akár  elméleti,  akár  gyakorlati
         (hospitálás, gyakorlati tanítás) téren.”

         II. résztvevő:
         „Nagyon jól hasznosítható képzési program, amelynek gyakorlati elemeit a
         mindennapos
         oktatásba is be lehet építeni. Számtalan gyakorlati ötlettel gazdagodtam, a
         már meglévő ismereteimet tudtam elmélyíteni. (…) A tanárképzésben jó
         lehetőség lenne akár egy féléves tantárgyként beépíteni a felsőoktatásba ezt
         a  programot,  ugyanis ilyen jellegű  komplex  rálátást sajnos  főiskolai,  ill.
         egyetemi tanulmányaim során nem kaptam. (…) A közoktatásban is minél
         szélesebb körben kellene ismertté tenni ezt a programot, mert nagy szükség
         lenne arra, hogy a gyermekek már kisgyermekkorban elkezdjék a minőségi
         munkát, amelynek elengedhetetlen feltétele a megfelelő szakmai háttérrel
         rendelkező, igényesen felkészült pedagógus.”

         III. résztvevő
         „A képzési program előadói különleges személyiséggel rendelkező, kariz-
         matikus egyéniségek voltak: módszereik emberközpontúak, szeretettelje-
         sek, elmélyültek, eszközeik a játszva tanulás, örömteli, boldog ismeretszer-
         zés, teljes odafigyelés és odaszánás – igazi pedagógusi alázat: érezhető és
         érzékelhető követői Kodály letisztult szellemiségének.”

         A Psalmus Humanus program hatékony és kipróbált művészeti metóduso-
         kat foglal magába, amit az is igazol, hogy számos hazai és nemzetközi kon-
         ferenciára kaptunk meghívást az elmúlt évtizedben. A munkánk iránti ér-
         deklődést és elismerést szintén bizonyítja az a megtisztelő tény, hogy az
         UNESCO-nak a Vilniusban tartott regionális, illetve mind a Lisszabonban,
         mind a Szöulban rendezett Művészeti Nevelési Világkonferenciájára meg-
         hívást kaptunk – mindhárom alkalommal egyedüli magyar szakmai résztve-
         vőként voltunk jelen.









                                                                         13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18