Page 12 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 12

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

             10. képző- és iparművészeti foglalkozások alsó és felső tagozatosoknak,
             11. munkaképesség-gondozás a közoktatásban és a zeneoktatásban.

          A művészetpedagógia szakmaspecifikus kapcsolatai:
             12. tehetséggondozás és táplálkozás,
             13. személyes és szociális készségfejlesztés drámapedagógiai módszerrel,
             14. zeneoktatás és informatika,
             15. művészetpedagógiai módszerek a fogyatékkal élők oktatásában-
                nevelésében:
                a. vakok és látássérültek ének-, zene- és táncoktatása,
                b. zeneoktatás a gyógypedagógiában (ULWILA színes kotta alkalma-
                  zása).

          Programunkat a következő módon véleményezte dr. Bodnár Gábor, az
          ELTE Bölcsészettudományi Kar Zenei Tanszékének vezetője az Osztatlan kép-
          zés az ének-zene tanár szakon: tapasztalatok, javaslatok című tanulmányában
          (Bodnár, 2015):
            „Kreativitásfejlesztő munkánkat a Psalmus Humanus Művészetpedagógi-
            ai Egyesülettel megvalósított együttműködésünk tette teljessé. Az egye-
            sület integrált művészetoktatási projektje több pedagógiai műhely együt-
            tes munkájával jött létre: a tudományos kutatásra és gyakorlati foglalko-
            zásokra alapozott tevékenység az óvodai és iskolai zenei nevelést, vala-
            mint a felsőoktatást és a felnőttképzést egyaránt magába foglalja. A prog-
            ram  bizonyítani  kívánja,  hogy  az  interdiszciplináris  művészetoktatás
            eredményesen fejleszti a memóriát, a szövegértési és nyelvtanulási kész-
            séget,  a  mozgáskoordinációt,  s  ezeken  keresztül  az  egész  személyiség
            kreativitását.Így,  többek  között,  az  oktatás  részét  képezi  az  egyéni  és
            kóruséneklés, aktív zenélés és mozgás (tánc, néptánc) általi részképes-
            ség-fejlesztés elméleti és gyakorlati ismeretköre, illetve a számítógép és a
            zenetanítás kapcsolata vagy a zenei munkaképesség-gondozás.”

          Néhány vélemény a modellértékű programok alapján Tehetséggondozás Ko-
          dály szellemében címmel kidolgozott tanár-továbbképzési tanfolyamunkon
          részt vettek adaptációs terveiből: (Ezt a képzést követően kötelezően és
          írásban kellett elkészíteni.)









          12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17