Page 10 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 10
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
fordított időt, kétségbe vonva a gyerekkori művészeti nevelés fontosságát.
Nincs igazuk, mert a gyermekek legkönnyebben énekkel, zenével, tánccal,
rajzzal képesek kifejezni érzéseiket és gondolataikat, ami nagymértékben
segíti a mással nem pótolható érzelmi nevelésüket. Azonban sajnálatos mó-
don a közéletben kevéssé ismertek a művészeti nevelés hatásával kapcsola-
tos, főként a ’90-es évektől ismertté vált társadalom- és természettudományi
vizsgálati eredmények is, amelyek mindezeket a megállapításokat egybe-
hangzóan alátámasztják.
„A zene mindenkié!” De hogyan tehetjük azzá? - mondta Kodály Zoltán Való-
ban, hogyan őrizhetjük meg Kodály nevelési elveit a 21. században? Erre a
kérdésre keresve a választ dolgozta ki egyesületünk a nemzeti örökségünket
képviselő, a kodályi zenepedagógiai koncepcióra alapozott, valamint a leg-
újabb fejlesztőpedagógiai, pszichológiai és fiziológiai kutatási eredmények-
re is épülő Psalmus Humanus integrált művészetpedagógiai programot.
A kiválasztott, és a gyakorlatban évek óta eredményesen működő model-
lértékű művészeti metódusok segítik a gyermekek egészséges személyiségé-
nek kifejlődését, bizonyítják a művészeti nevelés sokszínűségét, sokirányú
pozitív hatását, valamint annak esztétikai értéke mellett társadalmi hasznos-
ságát is.
A munkánkban iránytűnek tekintettük Barkóczi Ilona és Pléh Csaba
pszichológus professzorok Kodály zenei nevelési módszerének pszichológiai
hatásvizsgálata című tanulmányát.
(Az 1968 és 1972 között folytatott vizsgálat eredménye könyv alakban
is megjelent a Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézet megbízásából a Bács
megyei Lapkiadó Vállalatnál, Kecskemét, 1978. Szerk.: dr. Kárpáti Imréné.)
Bolti árusítására nem került sor, bolti forgalomba nem került.
10