Page 27 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 27

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)


         X. A néptánc oktatásban rejlő nevelési lehetőségek

         A képzési program vezetője: dr. Kovács henriK
         okleveles néptánc-pedagógus,
         a Magyar Táncművészeti Egyetem docense,
         Lippogó képzésvezető

         Kodály Zoltánt a néptánc-oktatásról kérdezték a „Táncművészet” c. folyóirat leg-
         első számában (1951. szeptember): „A néptáncot be kellene vezetni az iskolák anya-
         gába? Kodály válasza: Már az óvodában el lehetne kezdeni a táncoktatást. (...) Így
         valóban elérhetnénk, hogy a népdallal együtt vérükké, anyanyelvükké válik a tánc is.”

                              A képzési program célja
         A magyar néphagyomány mozgáskultúrájának alapját jelentő tánc és játék-
         hagyomány eredeti funkciójának újrafelfedezése –az elmúlt évtizedek kuta-
         tási eredményeinek bemutatása. Elméleti előadás és gyakorlati foglalkozás
         keretében.













           A résztvevők gyakorlatban megtapasztalhatják, hogyan készíthetjük
         elő a táncot a játékok segítségével – hogyan alakíthatjuk, variálhatjuk az
         egyszerű játékokat a kiválasztott célnak megfelelően – milyen mozgásfor-
         mák elégítik ki a nagy mozgásigényű gyermekeket, azok milyen területen
         fejlesztik őket

                              AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
         Balatoni katalin–kovács henrik: Így tedd rá! 2. (Népi játék, néptánc az óvodában és az
         általános iskola alsó tagozatában, 2014)
         kovács henrik: LippoZoo Elemi Kisdedóvója kezdőknek, LippoZoo oskolája haladóknak,  Játé-
         kos mozgásfejlesztő korong csomag Lippogó Talpalávaló CD (2015)
         TEHETSÉGGONDOZÁS KODÁLY SZELLEMÉBEN – A/8591/2016 Képzési segédanyag, a
         Psalmus Humanus Művészetpedagógia Egyesület Kiadványa (2020)

                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32