Page 27 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 27
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
X. A néptánc oktatásban rejlő nevelési lehetőségek
A képzési program vezetője: dr. Kovács henriK
okleveles néptánc-pedagógus,
a Magyar Táncművészeti Egyetem docense,
Lippogó képzésvezető
Kodály Zoltánt a néptánc-oktatásról kérdezték a „Táncművészet” c. folyóirat leg-
első számában (1951. szeptember): „A néptáncot be kellene vezetni az iskolák anya-
gába? Kodály válasza: Már az óvodában el lehetne kezdeni a táncoktatást. (...) Így
valóban elérhetnénk, hogy a népdallal együtt vérükké, anyanyelvükké válik a tánc is.”
A képzési program célja
A magyar néphagyomány mozgáskultúrájának alapját jelentő tánc és játék-
hagyomány eredeti funkciójának újrafelfedezése –az elmúlt évtizedek kuta-
tási eredményeinek bemutatása. Elméleti előadás és gyakorlati foglalkozás
keretében.
A résztvevők gyakorlatban megtapasztalhatják, hogyan készíthetjük
elő a táncot a játékok segítségével – hogyan alakíthatjuk, variálhatjuk az
egyszerű játékokat a kiválasztott célnak megfelelően – milyen mozgásfor-
mák elégítik ki a nagy mozgásigényű gyermekeket, azok milyen területen
fejlesztik őket
AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
Balatoni katalin–kovács henrik: Így tedd rá! 2. (Népi játék, néptánc az óvodában és az
általános iskola alsó tagozatában, 2014)
kovács henrik: LippoZoo Elemi Kisdedóvója kezdőknek, LippoZoo oskolája haladóknak, Játé-
kos mozgásfejlesztő korong csomag Lippogó Talpalávaló CD (2015)
TEHETSÉGGONDOZÁS KODÁLY SZELLEMÉBEN – A/8591/2016 Képzési segédanyag, a
Psalmus Humanus Művészetpedagógia Egyesület Kiadványa (2020)
27