Page 31 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 31

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)

         XI.  zeneoktatás A gyógypedAgógIáBAn Az ulWIlA színes
            kottA alkalmazása
         Tanár-továbbképzéseink során rendszerint igen nagy volt az érdeklődés a
         gyógypedagógia iránt, amit az indokol, hogy a gyógypedagógusok az okta-
         tásuk során nem kapnak semmiféle zenei képzést – noha az SNI tanulókat
         fogadó iskolákban ők tanítják az éneket –, az énekzene tanárok pedig nem
         rendelkeznek gyógypedagógiai ismeretekkel.


         A képzési program vezetője: KaiBinGer Pál
         gyógypedagógus, énektanár, tankönyvíró
         a Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola
         és Módszertani Központ (Budapest) igazgatója





















           E képzési program az ének-zenei képzés fontosságát, problémáit és lehe-
         tőségeit mutatja be, a sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásában.

                                 Az előadás tematikái
         1./  Milyen helyzetben van és milyen szerepet játszik az ének-zenei képzés az
            értelmileg sérült emberek oktatásában?
         2/a. A muzikalitás, a zenei tehetség és az intellektus kapcsolatának vizsgálata
            b. A gyógypedagógiai zenei fejlesztőmunka speciális jellegének bemutatása
            c. A színes kotta (régi nevén ULWILA-módszer) elméletének ismertetése.
               Összehasonlítás a Kodály-módszer elemeivel.
         3. A módszerhez kapcsolódó hangszerek kipróbálása, a kották bemutatása.



                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36