Page 31 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 31
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
XI. zeneoktatás A gyógypedAgógIáBAn Az ulWIlA színes
kottA alkalmazása
Tanár-továbbképzéseink során rendszerint igen nagy volt az érdeklődés a
gyógypedagógia iránt, amit az indokol, hogy a gyógypedagógusok az okta-
tásuk során nem kapnak semmiféle zenei képzést – noha az SNI tanulókat
fogadó iskolákban ők tanítják az éneket –, az énekzene tanárok pedig nem
rendelkeznek gyógypedagógiai ismeretekkel.
A képzési program vezetője: KaiBinGer Pál
gyógypedagógus, énektanár, tankönyvíró
a Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola
és Módszertani Központ (Budapest) igazgatója
E képzési program az ének-zenei képzés fontosságát, problémáit és lehe-
tőségeit mutatja be, a sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásában.
Az előadás tematikái
1./ Milyen helyzetben van és milyen szerepet játszik az ének-zenei képzés az
értelmileg sérült emberek oktatásában?
2/a. A muzikalitás, a zenei tehetség és az intellektus kapcsolatának vizsgálata
b. A gyógypedagógiai zenei fejlesztőmunka speciális jellegének bemutatása
c. A színes kotta (régi nevén ULWILA-módszer) elméletének ismertetése.
Összehasonlítás a Kodály-módszer elemeivel.
3. A módszerhez kapcsolódó hangszerek kipróbálása, a kották bemutatása.
31