Page 23 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 23

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)


         vii. énektanítás és A német nyelv oktatásának kapcsolata

         A képzési program vezetője: stiPKovits FülöP
         szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető,
         igazgatóhelyettes, Esztergomi Zsolt Nándor Alapfokú Művészeti Iskola























                            A képzési program tematikái

         −  A zenetanulás komplex hatása az oktatásban.
         −  A nyelvtanulás és az énekoktatás kapcsolódási lehetőségei.
         −  ORFF Schulwerk bemutatása.
         −  ORFF hangszerek és egyéb ütőhangszerek alkalmazási lehetőségei az ének-
           tanításban.
         −  Közös daltanulás és „kamarazene”, ütőhangszerek segítségével.



                              AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
         –  klára, márkUsné natter-nád:
           LIEDERSAMMLUNG 1-2. és a LIEDERSAMMLUNG 3-4.
           A kiadvány a „ kéttannyelvű iskolák, a német nemzetiségi álta lános iskolák, valamint a német
           nyelvet kezdő és haladó fokon tanuló gyermekek számára készült.A kötet újszerűsége, hogy al-
           kalmazkodik a magyar ének-zene tanítás módszeréhez, párhu za mosan halad a zenei elemek
           tanításával.”
         szőnyi erzséBet: Zenei irányzatok a 20. században. Budapest, Tankönyvkiadó, 1998.
         Bastian, hans Günther: Musik(erziehung) und ihre Wirkung: Eine Langzeitstudie an Ber-
         liner Grundschulen. Mainz: Schott Musik International Verlag, 2000

                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28