Page 23 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 23
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
vii. énektanítás és A német nyelv oktatásának kapcsolata
A képzési program vezetője: stiPKovits FülöP
szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető,
igazgatóhelyettes, Esztergomi Zsolt Nándor Alapfokú Művészeti Iskola
A képzési program tematikái
− A zenetanulás komplex hatása az oktatásban.
− A nyelvtanulás és az énekoktatás kapcsolódási lehetőségei.
− ORFF Schulwerk bemutatása.
− ORFF hangszerek és egyéb ütőhangszerek alkalmazási lehetőségei az ének-
tanításban.
− Közös daltanulás és „kamarazene”, ütőhangszerek segítségével.
AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
– klára, márkUsné natter-nád:
LIEDERSAMMLUNG 1-2. és a LIEDERSAMMLUNG 3-4.
A kiadvány a „ kéttannyelvű iskolák, a német nemzetiségi álta lános iskolák, valamint a német
nyelvet kezdő és haladó fokon tanuló gyermekek számára készült.A kötet újszerűsége, hogy al-
kalmazkodik a magyar ének-zene tanítás módszeréhez, párhu za mosan halad a zenei elemek
tanításával.”
szőnyi erzséBet: Zenei irányzatok a 20. században. Budapest, Tankönyvkiadó, 1998.
Bastian, hans Günther: Musik(erziehung) und ihre Wirkung: Eine Langzeitstudie an Ber-
liner Grundschulen. Mainz: Schott Musik International Verlag, 2000
23