Page 28 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 28

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          XI.  A szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek egyéni
              nevelése A képesség-, és tehetségfejlesztésben

                       Művészeti neveléssel a roma integrációért


          Mi ösztönözte egyesületünket e képzési program bemutatására?
          Kodály Zoltán három héttel a halála előtt Bors Irmával az alábbi beszélgetést
          folytatta: „Magával még tervem van. Szeretném a művelődési miniszterrel megbe-
          szélni, hogy létesítsenek bentlakásos zenei általános iskolát cigány gyermekek szá-
          mára  (….)  Ezzel  az  ország  kultúráját  emelnénk.”  (Bónis  Ferenc:  Így  láttuk
          Kodályt, PÜSKI, Budapest, 1994.) Látókörünket szélesítette, hogy Egyesü-
          letünk 2010 tavaszán kapcsolatba került, majd együttműködési megállapo-
          dást kötött a Cigány Tudományos és Művészeti Társasággal (CTMT), illetve
          annak elnökével, Rostás-Farkas György József Attila díjas költővel. E kap-
          csolat  révén  rendszeresen  kapunk  felkérést  tudományos  konferenciáikon
          való közreműködésre, valamint lehetőséget a KÖZÖS ÚT / – a KETHANO
          DROM elnevezésű folyóiratban művészetpedagógiai írásaink megjelenteté-
          sére, Elnök úr pedig tanár-továbbképzéseinknek már többször volt felkért
          előadója.  Képzési  programunk  oktatási  segédanyagában  közzétettük  a
          CTMT gyermekeknek szóló történeti és ismeretterjesztő-, valamint szépiro-
          dalmi kiadványainak gazdag listáját.



          XI/A  A keresztkoherencia, avagy A tAntárgyAk közöttI
               szinkronitás


                        A képzési program vezetője: Bertalan edit
                        tanító, gyógypedagógus, közoktatási szakértő
                        a Somogy Megyei Duráczky József EGYMI HÉTSZÍNVIRÁG
                        Tagintézmény, Marcali

                        A szociálisan hátrányos helyzetű, esetleg még fogyatékosság-
                        gal is élő iskoláskorú gyermekek életében különösen fontos
          a művészeti nevelés, hiszen gyakran ez az egyetlen módja önkifejezésüknek,
          esélyüknek a teljesebb életre. Legyen ez a magyar, az egyetemes kultúra ré-
          szét képező kisebbségi gyökerű zenei, képzőművészeti, vagy irodalmi tevé-
          kenység. Ezeknek a megvalósítását segíti és biztosítja a marcali intézmény.


          28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33