Page 29 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 29
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
Az iskola a tantárgyak közötti szinkronitás – avagy a keresztkoherencia
– pedagógiai koncepciójának gyakorlatát támogatja, mivel ez lehetővé teszi
a művészeti tevékenységek mindennapi megjelenését. A tanórai okta-
tó-nevelő munka tervezése során az osztályban tanító pedagógusok megke-
resik a különböző tantárgyak éves tananyagában megjelenő azonosságokat.
A témaegységek egymáshoz rendelésével, projektszerű megvalósítással tud-
ják a rendelkezésre álló időkeretet optimálisan kihasználni, és ebbe beépíte-
ni a művészeti nevelés sokféle lehetőségét. Így a megszerzett tudás alkalma-
zását megerősíti egy adott témában, ezzel mélyebb, vagy újabb ismereteket
is nyújtva.
29