Page 34 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 34

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          Xiii.  személyes és szociális készségfejlesztés
                A drámApedAgógIA eszközeivel


          Drámapedagógiai képzési programunk vezetője: tóth zsUzsanna
          színházpedagógus,
          a Károli Gáspár Református Egyetem és
          a Veszprémi Pannon Egyetem drámapedagógiai
           szakirányú képzéseinek óraadó tanára






















          Tóth Zsuzsannának, a képzési program vezetőjének meggyőződése szerint
          minden tanárnak ismernie kellene ezt a teljes személyiség fejlesztésére alkal-
          mas módszert, ami a játékra, az emberben élő gyermek kíváncsiságára épít,
          és a színház eszközeit is kölcsönveszi, hogy még élvezetesebb legyen. Ezért
          fontos lenne, hogy mindenütt helyet kapjon az iskolai oktatásban, valamint a
          felsőoktatás rendszerében, kiemelten a pedagógusképzésben is.
            Szavait szemléletes módon bizonyítja egy 2010-ben befejezett, kétéves
          időtartamú, tizenkét ország közreműködésével elvégzett nemzetközi kuta-
          tás, amely a drámapedagógiának a lisszaboni nevelési kulcskompetenciák-
          ra való hatását vizsgálta és dokumentálta. A kutatás 22 pontban foglalta
          össze a mérhető pozitív eredményeket, és bebizonyította, hogy a tanítási
          színház és dráma szignifikánsan és objektíven mérhető hatást gyakorol a
          nyolc kulcs-kompetencia közül ötre. Ezek a következők: anyanyelvi kom-
          munikáció,  a  tanulás  tanulása,  személyközi,  interkulturális  és  szociális
          kompetenciák, állampolgári kompetencia, vállalkozói kompetencia és kul-


          34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39