Page 40 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 40

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület


          feltételek miatt, gyors helyzetfelismerést, ezáltal rugalmas tematikát és kreati-
          vitást követel, amit egyfajta holisztikus szemlélettel érdemes irányítani. Alap-
          vetően a „vizuális szimbiózis” a környezet és tárgykultúrára épül, s a fenn-
          tarthatóságra nevelés mindennek szerves részét képezi . A program megva-
          lósítása során komplexitásra törekszem, ez segít megértetni a folyamatot a
          kezdettől (a munka feltételeinek megteremtésétől), a lezárást érzékeltető fázi-
          son át (pl. kiállítás megnyitóig),  a hatáselemzésig (pl. újságcikkek reflektálá-
          sai).
            A program flexibilitása a hatékonyság kulcsa, ahol „ vizuális karmester-
          ként” vezénylem pedagógus a munkafolyamatokat, hogy a készülő látvány
          elemek akár kellemesen, de egymást segítve, erősítve, harmonikusan szólal-
          hassanak meg a térben.  Célom, hogy az adott iskolai környezet, mint közös
          otthon, legyen számunkra személyes, esztétikus, érdekes és szerethető! Az
          életterünk, iskolai enteriőrjeink kialakításába minden korosztályból, és tago-
          zatról érdemes diákokat bevonni, akik egymást segítő alkotói kapcsolatban,
          ízlést és iskolai közösséget is formálhatnak.

          2. A program orientáltsága, különböző típusú iskolákban.
          3. A kiállítás, mint perfomatív módszer.
          4. Gyermek alkotóköri munkák, példák bemutatása.
          5. Kreatív fogalkozás

                                  AJÁNLOTT IRODALOM


          Kis hópelyhek az örömök, Somody Beáta Katolikus Pedagógia (Nemzetközi Neveléstudomá-
          nyi Szakfolyóirat) IV. évfolyam, 2015/3-4. szám: Vác, 2015
          Tűz – Szél – Víz avagy a három törzs játék Tóth-Tóth-Szarvas-Somody-Lalák-Lévai-Fehér-
          váry-Maróti-Buzás-Barna Pillanat Művészeti Alapítvány, 2012
          Értékkeresés,  értékteremtés  (Gondolatok  a  cigánygyerekek  tanítá sá val  kapcsolatban)
          Somody Beáta, Budapesti nevelő XLVII. évfolyam 3–4. szám 2011. év 3–4. szám
          Színvonal a művészetoktatásban Baranyai Zoltánné, Platia nyomda és kiadó Kft, Győr 2011
          TEHETSÉGGONDOZÁS KODÁLY SZELLEMÉBEN – A/8591/2016 Képzési segédanyag,
          a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület Kiadványa (2020)










          40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45