Page 39 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 39
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
A képzési program vezetője: soMody Beáta
tanító, rajz-, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár,
mesterpedagógus, iparművész
A képzési program tematikái
1. A Vizuális Szimbiózis Program koncepciójának bemutatása:
„A művészet nem a láthatót adja vissza, hanem láthatóvá tesz.”
(Paul Klee)
A ma igénye más, mint a rég- és nemrég múlté, digitálisan is változó techni-
kai környezetben, társadalmi helyzetben, családszerkezetben, más szociali-
zációs hatásra fejlődnek gyermekeink. A szokásoknak, a hagyományoknak,
a tradícióknak azonban most is közösségformáló ereje van, melyek hiánya
vagy újraélesztése, esetleg kialakítása meghatározó lesz tanítványaink szem-
léletében, értékrendjében és világképében.
A Vizuális Szimbiózis Program lényege, az adott emberek kölcsönösen
hasznos és folyamatos együttműködésén alapszik, mely az állandóan változó
39