Page 39 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 39

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)


         A képzési program vezetője: soMody Beáta
         tanító, rajz-, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár,
         mesterpedagógus, iparművész
































                            A képzési program tematikái
         1. A Vizuális Szimbiózis Program koncepciójának bemutatása:

                        „A művészet nem a láthatót adja vissza, hanem láthatóvá tesz.”
                                                                  (Paul Klee)


         A ma igénye más, mint a rég- és nemrég múlté, digitálisan is változó techni-
         kai környezetben, társadalmi helyzetben, családszerkezetben, más szociali-
         zációs hatásra fejlődnek gyermekeink. A szokásoknak, a hagyományoknak,
         a tradícióknak azonban most is közösségformáló ereje van, melyek hiánya
         vagy újraélesztése, esetleg kialakítása meghatározó lesz tanítványaink szem-
         léletében, értékrendjében és világképében.
           A Vizuális Szimbiózis Program lényege, az adott emberek kölcsönösen
         hasznos és folyamatos együttműködésén alapszik, mely az állandóan változó


                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44