Page 51 - Kodály zenepadagógiai öröksége
P. 51
Kodály Zoltán Zenepedagógiai öröKségéneK időszerűsége
a 21. sZáZad globaliZálódó világában
Kérésünkre C. Molnár Emma professzor asszony, a Klinika pszichológusa
rövid kérdőívet állított össze, amit a kis hangversenyek végén kiosztottunk,
felkérve a résztvevőket a lapok kitöltésére.
Az utolsó négy rendezvényünk válaszainak összegezése:
2002. január 17. 30 résztvevő 30-nak tetszett
2002. február 21 25 résztvevő 23-nak tetszett 2-nek közömbös
200. március 21. 40 résztvevő 38-nak tetszett 2 értékelhetetlen válasz
2002. április 18. 35 résztvevő 34-nek tetszett 1 feleslegesnek tartja
Tanár-továbbképzéseink során ezeket az ismereteinket megosztottuk a részt-
vevő óvónőkkel, ének tanárokkal is, és javasoltuk, hogy mind az óvodai fog-
lalkozásokon, mind az iskolai ének órákon találjanak alkalmat bölcsődalok,
altató és ringató dalok játékos formában való tanítására. Így a kisgyermekek
azok éneklését gyakorolhatják kistestvéreikkel a saját családjukban, majd ké-
sőbb emlékezhetnek a kis ringató dalokra felnőtt korukban is, és segítheti a
saját csecsemőjükkel, majd kisgyermekükkel is megteremteni a kapcsolatot.
51