Page 51 - Kodály zenepadagógiai öröksége
P. 51

Kodály Zoltán Zenepedagógiai öröKségéneK időszerűsége
                           a 21. sZáZad globaliZálódó világában
            Kérésünkre C. Molnár Emma professzor asszony, a Klinika pszichológusa
         rövid kérdőívet állított össze, amit a kis hangversenyek végén kiosztottunk,
         felkérve a résztvevőket a lapok kitöltésére.
































         Az utolsó négy rendezvényünk válaszainak összegezése:

         2002. január 17.   30 résztvevő   30-nak tetszett
         2002. február 21   25 résztvevő   23-nak tetszett   2-nek közömbös
         200. március 21.   40 résztvevő   38-nak tetszett   2 értékelhetetlen válasz
         2002. április 18.   35 résztvevő   34-nek tetszett   1 feleslegesnek tartja

         Tanár-továbbképzéseink során ezeket az ismereteinket megosztottuk a részt-
         vevő óvónőkkel, ének tanárokkal is, és javasoltuk, hogy mind az óvodai fog-
         lalkozásokon, mind az iskolai ének órákon találjanak alkalmat bölcsődalok,
         altató és ringató dalok játékos formában való tanítására. Így a kisgyermekek
         azok éneklését gyakorolhatják kistestvéreikkel a saját családjukban, majd ké-
         sőbb emlékezhetnek a kis ringató dalokra felnőtt korukban is, és segítheti a
         saját csecsemőjükkel, majd kisgyermekükkel is megteremteni a kapcsolatot.




                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56