Page 7 - Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület alapítása
P. 7

A PsAlmus HumAnus művészetpedagógiai egyesület
                             megalapítása és tevékenysége
         A Psalmus Humanus Művészetpedagógia Egyesület
         e jubileumi kiadványban az alábbi módon foglalta össze
         az alapítása óta eltelt éveinek eseményeit

            PSALMUS HUMANUS INTEGRÁLT MŰVÉSZETPEDAGÓGIAI
                  PROGRAM − ÓVODÁTÓL A TANÁRKÉPZÉSIG –

                                  K. Udvari Katalin
                            (zenetanár, a Psalmus Humanus
                      Művészetpedagógiai Egyesület alapító elnöke)

            „Nemcsak a tudomány különféle ágai tartoznak össze, és mindegyik megsínyli,
            ha túlságosan bezárkózik szakmája szűk körébe, hanem a tudomány és a
            művészet sem lehet el egymás nélkül. A tudós annál különb, minél több van
            benne a művészetekből és viszont.”
                                                             (Kodály Zoltán)

         A Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület által kidolgozott peda-
         gógiai  program  jó  példa  az  UNESCO  alapokmányában  lefektetett  célok
         megvalósítására, abban kiemelten a nevelésügy, a kultúra és a tudomány
         szimbiózisára. Az egyesület által felkutatott és felkarolt művészeti műhelyek
         pedagógiai munkájukkal, elméleti-gyakorlati tevékenységükkel példát mu-
         tatnak és segítséget nyújtanak az UNESCO oktatási-nevelési stratégiai cél-
         kitűzéseinek megvalósításához.
           Ennek főbb összetevői:
           •  az „oktatás mindenki számára” elve és gyakorlata (közoktatás-tanár-
             képzés),
           •  a minőségi oktatás biztosítása a nevelésügy teljes területén,
           •  válaszadás a növekvő szociális kihívásokra a művészeti nevelés eszkö-
             zeivel, a társadalom hátrányos rétegei számára,
           •  a kreativitás és fenntarthatóság kapcsolatában a figyelem felhívása arra
             a megállapításra, hogy az élet minőségével összefügg, mekkora hang-
             súlyt kap oktatási rendszerünkben a művészetoktatás (ha a személyes
             képzeletnek és értékválasztásnak nagyobb teret hagyunk, akkor a fej-
             lesztés eszközével a fenntartható fejlődés aktív résztvevőivé válhatunk),
           •  nemzeti szellemi örökségünk védelme,
           •  a kulturális sokszínűség bemutatása és a kultúrák közötti párbeszéd
             lehetősége hazai és nemzetközi fórumokon.

         A Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület az UNESCO Magyar
         Nemzeti  Bizottságának  együttműködő  partnere.  Többéves  közös  munka

                                                                          7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12