Page 51 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 51

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)

         sokak számára feleslegessé válni mind ez. Ez rettenetesen szomorú.
            Nagyon tetszett a Vekerdy Tamással készített riport, mindig is hasznos
         és megfontolandó gondolatai, tanácsai voltak. Egyszer, sikerült elmennem
         az  egyik  előadására,  ahol  személyesen  is  tudtam  vele  pár  szót  váltani.
         Milyen értékes ember volt Ő is, s milyen jó lenne, ha a felsőbb „erők” végre
         hallgatnának rá, hogy mi lenne a legjobb a gyerekeknek, milyen lenne a jó
         iskola...!
            Következő előadónk Baráth Zoltán volt, aki az informatika világába
         kalauzolt  el  minket,  kicsit  másképpen  láttunk  bele  a  zenébe.  Tőlem  ez
         nagyon távol áll, de pont ezért, nagyon érdekes volt ezeket az ismereteket
         megtudni,  mert  valóban  sok  lehetőség  van  benne.  Már  elgondolkodtam
         azon, hogy egy-két programot talán ki lehetne próbálni felsőben vagy külön
         feladatot adni bizonyos tanulóknak, hátha nagyobb kedvet kapnának az
         ének-zenéhez.
            Őt  követte  Baráth  Yvett  magávalragadó  előadása.  Én  is  tanultam
         hangképzésről  tanulmányaim  során,  valamint  szívtam  is  magamba  a
         tanáraim  által  a  helyes  beénekléseket,  mégis  felelevenítést  nyertek  ezek
         a  dolgok,  sőt  megerősítettek  abban  (óra  elején  állva  kell  a  beéneklés...),
         hogy jól csinálom, amit a tanítványaimnak próbálok átadni. Még szívesen
         hallgattam volna az előadását!
            Következett Dr Mindszenty Zsuzsánna. Nagyon élveztem az előadását,
         kicsit tanulónak (is) érezhettem magam a közös éneklések alkalmával, ami
         fantasztikus élmény volt a csoporttal, igazán jó társaság jött össze! Nekem
         rendkívül  hasznos  volt  minden  ismeret  (még  akkor  is,  ha  már  esetleg
         tudtam,  most  kicsit  felfrissült  újra),  amit  átadott  nekünk.  Kiváltképpen
         a beéneklés felépítése jött jól, mert nekem valahogy ez az ismeret ilyen
         szinten valamiért hiányzott (melyik hangról indulok, meddig megyek), bár
         bizonyos dolgokat tudtam belőle (torna az elején, fokozatosság). Még nem
         vezetek énekkart (sose lehet tudni mikor jön el az ideje), nagyon örültem
         annak  az  ismeretnek,  hogy  a  darabokat  milyen  módon  válasszuk  ki  a
         repertoárból például próbára, viszont, ha jobban belegondolok, énekórán
         is e szerint haladok.
            Utána  következett  Dr.  Bodnár  Gábor  előadása.  Mivel  nem  tudok
         rendesen  angolul,  így  ezt  nem  éreztem  a  napi  munkámban    annyira
         hasznosíthatónak.  Hallhattunk  érdekes  információkat  az  angol  oktatási
         rendszerről, egészen más, mint nálunk. Csoportokba lettünk osztva, majd
         angol  szövegek  fordításának,  közös  feldolgozásának  segítségével  (aminél


                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56