Page 51 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 51
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
sokak számára feleslegessé válni mind ez. Ez rettenetesen szomorú.
Nagyon tetszett a Vekerdy Tamással készített riport, mindig is hasznos
és megfontolandó gondolatai, tanácsai voltak. Egyszer, sikerült elmennem
az egyik előadására, ahol személyesen is tudtam vele pár szót váltani.
Milyen értékes ember volt Ő is, s milyen jó lenne, ha a felsőbb „erők” végre
hallgatnának rá, hogy mi lenne a legjobb a gyerekeknek, milyen lenne a jó
iskola...!
Következő előadónk Baráth Zoltán volt, aki az informatika világába
kalauzolt el minket, kicsit másképpen láttunk bele a zenébe. Tőlem ez
nagyon távol áll, de pont ezért, nagyon érdekes volt ezeket az ismereteket
megtudni, mert valóban sok lehetőség van benne. Már elgondolkodtam
azon, hogy egy-két programot talán ki lehetne próbálni felsőben vagy külön
feladatot adni bizonyos tanulóknak, hátha nagyobb kedvet kapnának az
ének-zenéhez.
Őt követte Baráth Yvett magávalragadó előadása. Én is tanultam
hangképzésről tanulmányaim során, valamint szívtam is magamba a
tanáraim által a helyes beénekléseket, mégis felelevenítést nyertek ezek
a dolgok, sőt megerősítettek abban (óra elején állva kell a beéneklés...),
hogy jól csinálom, amit a tanítványaimnak próbálok átadni. Még szívesen
hallgattam volna az előadását!
Következett Dr Mindszenty Zsuzsánna. Nagyon élveztem az előadását,
kicsit tanulónak (is) érezhettem magam a közös éneklések alkalmával, ami
fantasztikus élmény volt a csoporttal, igazán jó társaság jött össze! Nekem
rendkívül hasznos volt minden ismeret (még akkor is, ha már esetleg
tudtam, most kicsit felfrissült újra), amit átadott nekünk. Kiváltképpen
a beéneklés felépítése jött jól, mert nekem valahogy ez az ismeret ilyen
szinten valamiért hiányzott (melyik hangról indulok, meddig megyek), bár
bizonyos dolgokat tudtam belőle (torna az elején, fokozatosság). Még nem
vezetek énekkart (sose lehet tudni mikor jön el az ideje), nagyon örültem
annak az ismeretnek, hogy a darabokat milyen módon válasszuk ki a
repertoárból például próbára, viszont, ha jobban belegondolok, énekórán
is e szerint haladok.
Utána következett Dr. Bodnár Gábor előadása. Mivel nem tudok
rendesen angolul, így ezt nem éreztem a napi munkámban annyira
hasznosíthatónak. Hallhattunk érdekes információkat az angol oktatási
rendszerről, egészen más, mint nálunk. Csoportokba lettünk osztva, majd
angol szövegek fordításának, közös feldolgozásának segítségével (aminél
51