Page 55 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 55

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)

         megoldódna” nekünk is fontos jelmondatunk kellene, hogy legyen, ebben
         a rohanó világban még inkább.
            A helyes táplálkozás fontossága még több figyelmet kellene, hogy kapjon,
         főleg az iskolavezetés részéről. Nálunk ugyanis 15 percet kapnak az alsósok
         (az  előző  iskolámban  20  percet),  hogy  az  ebédet  megegyék  (szerintem
         inkább befalják, mert ők még lassan esznek), amin én teljesen fel vagyok
         háborodva, s jeleztük is, hogy kapjanak több időt, de arra hivatkoznak,
         hogy nem lehet, mert akkor nem tudják a menetrendet tartani. Osztályon
         belül természetesen figyelünk a helyes étkezésre, amennyire tehetjük.
            Záró  előadásunkat  Kovács  Henriktől  hallhattuk.  Tetszettek  a  népi
         játékok, számosat be is lehet vezetni a délutáni szabadidős tevékenységbe.
         A nem hagyományos ugróiskolát, már meg is említettem nekik és kaptak
         is  az  ötleten,  készült  is  „csigaiskola”.  Azt  a  játékot  már  bevezettem,
         amikor hajtom a kötelet nekik körben oldalról és át kell ugrani, szokták is
         játszani. Azon gondolkodtam, hogy a régebben tanult, tánc alaplépéseimet
         is be tudnám illeszteni az énekórákba, akár bizonyos daloknál (pl. Szép
         szakmári lányok – körtánc), vagy bizonyos témakörben (pl. Március 15-
         ei dalok – fiúknak egy kis ugrós, bokacsapkodós legénytánc). Erről sem
         szabad megfeledkeznünk.

            Nagyon szépen köszönöm, hogy részese lehettem ennek a tartalmas,
         gyakorlatokkal  dúsított,  énekekkel  átszőtt,  hasznos,  élményekkel  teli
         és fantasztikus három napnak! A társaság is remek volt, aktív részese a
         feladatoknak,  alakult  új  ismeretség,  volt  régi  ismerős  és  találkoztam
         olyannal, akivel van közös ismerős. Mondhatnám, kicsi a Világ, és közös a
         szenvedélyünk, átadni az ének-zene iránti igényt, hogy általa teljessé váljon
         a lélek.
            Köszönöm,  K.  Udvari  Katalinnak,  hogy  szívén  viseli  az  ének-zene
         oktatást és igyekszik eljuttatni ezen a képzésen keresztül nekünk is, mit
         lehetne  még  tenni,  hogy  a  felnövekvő  nemzedék  Kodály  szellemében
         kaphassa meg a gyermekkori művészeti neveléssel az egyik legfontosabb
         útravalót.
            Köszönet illeti a KÓTA-t és a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai
         Egyesületet, hogy támogatták és megvalósították ezt a képzést!
            Azon leszek, hogy az itt hallottakat, tanultakat minél többször alkal-
         mazzam és továbbadjam tanítványaimnak, kollégáimnak.



                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60