Page 53 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 53

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)

         előhozza,  felerősíti  a  bennünk  lévőt.  Ennek  fontosságát  igyekszem  nem
         elfelejteni  a  jövőben,  amikor  küzdeni  kell,  hogy  az  ember  az  énekórát
         rendesen meg tudja tartani bizonyos rendbontók mellett.
            Azt  mondta:  „Ne  féljünk,  alkossunk!  Bátran  tegyük!”  azt  gondolom,
         ez  ránk  is  vonatkozik,  sőt  nekünk  pedagógusoknak  talán  nagyobb
         szükségünk is van erre, hogy a feszültséget mondjuk levezessük ezáltal
         vagy  feltöltődjünk.  Még  tanulmányoznom  kell  a  Kokas-módszert,  hogy
         jobban megismerjem, elsajátítsam, annak viszont örülök, hogy már tudom,
         van ilyen is és tanórán milyen jól bevethető.
            Somody  Beáta  következett,  számomra  a  kreativitás  mintaképe  lett.
         Csodás  dolgokat  alkot  a  gyerekekkel.  Kicsit  más  a  helyzet  abban  az
         iskolában a média tagozat révén, de vannak ötletek, amiket át lehet vinni
         egy nem ilyen típusú iskolába is. Kipróbáltam a filmkockás rajzkészítést
         (az angol nevét nem tudtam megjegyezni), amit velünk is megcsináltatott,
         ami az én gyerekeim többségének nehéz volt, viszont akadt egy-kettő, aki
         ügyesen el tudta készíteni, megértette a feladatot. Ez nagyon új és szokatlan
         dolog volt nekik, viszont kíváncsi voltam, hogyan tudják megoldani.
            Elérkezett Tóth Zsuzsanna előadása. Már főiskolán is nagyon szerettem
         a drámapedagógiát, az egyik tanárom több játékot is megosztott velünk,
         amit mindig élvezettel játszottunk mi is. Alig győztem jegyzetelni, hogy
         ezt  a  sok  hasznos  játékot,  amit  hozott  nekünk  felírjam,  mert  mostanra
         elfelejtettem  volna  egy  részét,  így  viszont  a  jegyzetemből  bármikor  elő
         tudom venni, ameddig nem megy fejből.
            Sajnos,  még  nem  jutottam  odáig,  hogy  kipróbáljam,  mert  én  hiába
         voltam lelkes (Ez itt egy bumm...), a diákjaimnak nem volt kedve közösen
         játszani  napköziben  (csak  kettőnek),  s  így  nem  tudtam  kipróbálni  még
         élesben ezt a játékot.
            Nagyon ötletes a Hotelportásos is, mostanában úgy is sokszor játszanak
         Amerikából  jöttemet,  gondoltam,  majd  szépen  becsempészem  ezt  is.  A
         szövegösszerakóst is szeretném megcsinálni velük, a rímeset is, a Tengeri,
         kenderi kappantyút, ...igazából mindegyiket. A kérdés már csak az, mikor
         mehetünk vissza az iskolába tanítani. Bár, ha nem most, akkor, majd ősszel
         előveszem és akkor játszunk ezekkel.
            Vasárnap Vass Veronikával indult a nap. Rendkívül fontos volt, amit
         át szeretett volna adni nekünk, nekem is olyan dolgokban nyitotta fel a
         szemem, ami talán tudatosan nem is jutott eszembe. Mennyire figyelnünk
         kell, hogy a felgyorsult világgal, az anyák is dolgoznak, kariert építenek


                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58