Page 54 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 54
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
sokan közülük, mellette viszont mennyire nem foglalkoznak a saját
gyerekeikkel (sok bébiszitter), amivel rengeteg fontos élmény, közös
kapcsolódás, a biztonságérzet hiánya és még ki tudja mennyi minden nem
kerül be a gyerekek életébe, amit nekünk kell becsempészni a tanórákba,
hogy egyáltalán tudják miről van szó, ott legyen bennük az érzés valamilyen
szinten. Ez egyébként rettenetesen szomorú, én azt gondolom.
Nagyon kedvesnek tartom és át is fogom venni a szolmizációt a
testrészekre igazítva, a jövendő elsősök élvezni fogják. Tetszett a medvesajtos
doboz dob, eddig csak gyűjtöttem, hogy majd jó lesz valamire, most már
tudom, mire fogom használni az órán.
A Kirakó használata is nagyon jó, nekem is volt ilyen, ráadásul anyukám
varrta, de sajnos valahová eltűnt az évek alatt. A furulya használata is
nagyon jó lenne, mert főiskolán is azért tanultuk, hogy bevezethessük,
viszont a heti egy énekórába való beiktatása miatti hangszervásárlást lehet,
hogy a szülőknél háborgás követné (még átgondolom a nyáron és lehet,
hogy azt mondom, a gyerekek fejlődéséhez fontos és megvetetem velük).
Zenehallgatást minden órára viszek nekik, szerintem elég változatosan,
mert fontosnak tartom a zenei nevelés ezen részét is. Viszont megfogadom
a tanácsát és hagyni fogom a kicsiket, hogy a zenére mozogjanak. Mennyire
igaz, amit Kodálytól idézett „Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt,
s ezekből boldog ország.” Ehhez, viszont nélkülözhetetlen a művészeti,
zenei nevelés.
Számomra az előadások csúcspontja ezen a napon Dr. Pásztor Zsuzsa
volt. Fantasztikus személyiség, micsoda varázsereje van, milyen vicces,
micsoda energia van benne... Az összes lufis gyakorlatot élveztem, próbáltam
megjegyezni és természetesen gyorsan papírra vetni, amint lehet, hogy fel
tudjam a későbbiekben is eleveníteni. Otthon a saját gyerekeimmel már
kipróbáltam, nagyon élvezték.
Szeretném megtanulni a Kovács-módszert, mert nagyon nagy szükség
van rá, bármelyik órán elő lehet venni, az a pár perc igazán hasznos arra,
hogy felrázza az ember a társaságot (hiszen minket is feltöltött egy pillanat
alatt az a pár gyakorlat, amit változatosan és többször is belecsempészett az
előadásba) és újra tudjanak koncentrálni (pláne annak, aki eleve hamarabb
fárad el).
Szoktuk mondani mi is az elegendő alvást a szülőknek szülői érte-
kez leten, de sajnos sokszor pont azok nem vesznek komolyan, akiknek a
gyerekénél már gond van. Azt gondolom a „csak aludni kéne és minden
54