Page 52 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 52

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          az angol tudást élvezők voltak előnyben) tehettünk szert az új ismeretekre,
          természetesen  közös  megbeszélés  keretében.  Közben  a  többieknek  az
          volt a feladata, hogy elénekeljék a kivetített kedves kis angol dalokat (ezt
          természetesen örömmel vállaltam én is). Felcsillant a szemem, amikor a
          főiskolai csoportvezető tanárom (Kismartony Katalin) könyvét adta körbe,
          mint kétnyelvű énekkönyv (örültem, hogy ilyen jól haladt vele az utóbbi
          években és már minden évfolyamét megírta). Jó volt belepillantani.
             Ezt követte Stipkovits Fülöp érdekfeszítő  (ekkor ismét visszatért teljes
          lelkesedésem)  előadása,  mely  a  jelenlegi  német  nemzetiségi  iskolámból
          adódóan  közelebb  állt  hozzám.  Tetszett  az  Orff  Schulwerk,  bizonyára
          az  ember  be  is  szerezné,  ha  lenne  elég  támogatása  hozzá.  Amit  hozott
          bemutatni  német  énekkönyvet,  látásból  ismertem,  mert  a  tanító  párom
          németes és szerencsére zeneszerető ember, így a gyerekeket Ő is részesíti
          zenei nevelésben németórán, sok dalt tanultak már belőle.
             Elérkezett  a  szombat,  ami  Kaibinger  Pál  előadásával  vette  kezdetét.
          Elgondolkodtató volt számomra, hogy a zenei nevelés még sokkal fontosabb a
          jelenlegi iskolarendszerben egy normál iskolában, mert a mi osztályunkban is
          rengeteg magatartászavaros, figyelemzavaros és mindenféle eset van, s köztük
          csak egy-kettőnek van papírja az SNI-ről. Jó volt látni, hogy mennyi híresség
          küzdött SNI problémával, mégis milyen sokra vitték. Azt gondolom az agyi
          működést  minden  kollégámnak  elő  kellene  adni,  hogy  milyen  jótékony
          hatása van a zenének, micsoda fejlődés megy végbe általa.
             Hasznos eszköznek tartom a színes kottát, micsoda csodákra képesek
          általa ezek a gyerekek!
             Számomra megható volt a felvétel, melyen csodásan játszottak, s látszott
          rajtuk, micsoda öröm és boldogság, hogy ilyet meg tudtak tanulni és előadni
          (és közben még élvezték is).
             Következő előadó Reikort Ildikó volt a sorban. Ez az előadás is nagyon
          megfogott. Eleve az az oktatás, hogy összművészeti oktatást valósítsunk
          meg, akár a tanórán, akár azon kívül. Mennyire meg tudja nyitni ez a fajta
          nevelés a gyermekeket, akár gátlásokat is le tud általa küzdeni, feloldani
          magában. Zene és mozgás, mennyire társa egymásnak. Rendkívül élvezetes
          volt, amit velünk is csinált: mozogjunk zenére még ülve, aztán alkossunk,
          aztán kendők segítségével éljük át a zenét. Ezt mindenképpen szerettem
          volna  kipróbálni  tanítványaimmal  (fogom  is),  de  közben  sajnos  bejött  a
          digitális oktatás a koronavírus miatt.
             Megfogott az a gondolata, hogy a zene megtartó erővel bír és generálja,


          52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57