Page 52 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 52
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
az angol tudást élvezők voltak előnyben) tehettünk szert az új ismeretekre,
természetesen közös megbeszélés keretében. Közben a többieknek az
volt a feladata, hogy elénekeljék a kivetített kedves kis angol dalokat (ezt
természetesen örömmel vállaltam én is). Felcsillant a szemem, amikor a
főiskolai csoportvezető tanárom (Kismartony Katalin) könyvét adta körbe,
mint kétnyelvű énekkönyv (örültem, hogy ilyen jól haladt vele az utóbbi
években és már minden évfolyamét megírta). Jó volt belepillantani.
Ezt követte Stipkovits Fülöp érdekfeszítő (ekkor ismét visszatért teljes
lelkesedésem) előadása, mely a jelenlegi német nemzetiségi iskolámból
adódóan közelebb állt hozzám. Tetszett az Orff Schulwerk, bizonyára
az ember be is szerezné, ha lenne elég támogatása hozzá. Amit hozott
bemutatni német énekkönyvet, látásból ismertem, mert a tanító párom
németes és szerencsére zeneszerető ember, így a gyerekeket Ő is részesíti
zenei nevelésben németórán, sok dalt tanultak már belőle.
Elérkezett a szombat, ami Kaibinger Pál előadásával vette kezdetét.
Elgondolkodtató volt számomra, hogy a zenei nevelés még sokkal fontosabb a
jelenlegi iskolarendszerben egy normál iskolában, mert a mi osztályunkban is
rengeteg magatartászavaros, figyelemzavaros és mindenféle eset van, s köztük
csak egy-kettőnek van papírja az SNI-ről. Jó volt látni, hogy mennyi híresség
küzdött SNI problémával, mégis milyen sokra vitték. Azt gondolom az agyi
működést minden kollégámnak elő kellene adni, hogy milyen jótékony
hatása van a zenének, micsoda fejlődés megy végbe általa.
Hasznos eszköznek tartom a színes kottát, micsoda csodákra képesek
általa ezek a gyerekek!
Számomra megható volt a felvétel, melyen csodásan játszottak, s látszott
rajtuk, micsoda öröm és boldogság, hogy ilyet meg tudtak tanulni és előadni
(és közben még élvezték is).
Következő előadó Reikort Ildikó volt a sorban. Ez az előadás is nagyon
megfogott. Eleve az az oktatás, hogy összművészeti oktatást valósítsunk
meg, akár a tanórán, akár azon kívül. Mennyire meg tudja nyitni ez a fajta
nevelés a gyermekeket, akár gátlásokat is le tud általa küzdeni, feloldani
magában. Zene és mozgás, mennyire társa egymásnak. Rendkívül élvezetes
volt, amit velünk is csinált: mozogjunk zenére még ülve, aztán alkossunk,
aztán kendők segítségével éljük át a zenét. Ezt mindenképpen szerettem
volna kipróbálni tanítványaimmal (fogom is), de közben sajnos bejött a
digitális oktatás a koronavírus miatt.
Megfogott az a gondolata, hogy a zene megtartó erővel bír és generálja,
52