Page 25 - Énekiskolák helyzete
P. 25
Ének-zenei általános iskolák, Ének-zene tagozatos általános iskolák
És az Énekórák helye a hazai közoktatásban – fÉnyben És árnyÉkban
írók az egész országból érkezett vendégek elõtt. A középiskola elvégzése az
érettségi után óraadóként majd titkárnõként dolgoztam volt igazgatónõnk,
Nemesszeghy Márta mellett, akitõl nagyon sokat tanultam.
Az iskolától kapott nagy élményem a kóruséneklés, életem folyamán ál-
landó tevékenységévé vált. Elõször a konzervatórium kórusában, majd a Ván-
dor Kórusban, végül a máig tartó Budapesti Kórus-i kapcsolatomban. Ebben
nagy segítséget nyújtott a szolfézs ilyen korai megtanulása. (Lányom is
ének-zeneibe járt, zongorázott.)
Az iskolánk szellemiségérõl a legjellemzõbbként az mondható el, hogy a
zeneszeretet más mûvészetek iránt is fogékonnyá tett, valamint könnyebbé
tette a matematika és fizika tanulását is. Az iskola szellemi közege az össze-
tartozás, egymásra utaltság – segítés érzésének megismerésével, mindennapi
gyakorlatával, életre szólóan meghatározó volt.
25