Page 25 - Énekiskolák helyzete
P. 25

Ének-zenei általános iskolák, Ének-zene tagozatos általános iskolák
               És az Énekórák helye a hazai közoktatásban – fÉnyben És árnyÉkban































         írók az egész országból érkezett vendégek elõtt. A középiskola elvégzése az
         érettségi után óraadóként majd titkárnõként dolgoztam volt igazgatónõnk,
         Nemesszeghy Márta mellett, akitõl nagyon sokat tanultam.
            Az iskolától kapott nagy élményem a kóruséneklés, életem folyamán ál-
         landó tevékenységévé vált. Elõször a konzervatórium kórusában, majd a Ván-
         dor Kórusban, végül a máig tartó Budapesti Kórus-i kapcsolatomban. Ebben
         nagy  segítséget  nyújtott  a  szolfézs  ilyen  korai  megtanulása.  (Lányom  is
         ének-zeneibe járt, zongorázott.)

            Az iskolánk szellemiségérõl a legjellemzõbbként az mondható el, hogy a
         zeneszeretet más mûvészetek iránt is fogékonnyá tett, valamint könnyebbé
         tette a matematika és fizika tanulását is. Az iskola szellemi közege az össze-
         tartozás, egymásra utaltság – segítés érzésének megismerésével, mindennapi
         gyakorlatával, életre szólóan meghatározó volt.











                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30