Page 20 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 20
Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület
VÁZLAT
− A Pécsi Sebestyén Ének-zenei Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Is-
kola bemutatása
− Több, mint 30 éves tanári munka során szerzett tapasztalatok a zenei
neve lés sokoldalú fejlesztő hatásairól
Az ének-zene tanítása
− A magyar népi énekes játékok „élő” megőrzésének jelentősége
− A ritmusérzék fejlesztésének fontossága
− Játékos, kreatív feladatok a ritmusérzék fejlesztésére
− Egyszerű és bonyolultabb ritmusjátékok a gyakorlatban
− A kottaolvasás megalapozása
− A szolmizáció bevezetésének fogásai
− Zenei írás, olvasás
− Javaslatok az élményszerű zenehallgatás kialakításához
− A csoportos furulyázás jelentősége, a helyes tartás, szép hangképzés ki-
alakítása
Kórus
− A szólamok kiválasztása, ülésrend
− Beéneklés, légző gyakorlatok
− Gyakorlatok a megtanítandó mű előkészítésére
− Pihentető ritmusjátékok, gyakorlatok
− Bárdos Lajos: Ringató
− Angol kánon: Gyengén vagyok…
− Vecchi: Néked zeng ez a dal
− Schütz: Békét a földön
− Dowland: Now, o now I needs
FELHASZNÁLT IRODALOM
Magyar népi énekes játékok – Ének-zene szakköri füzetek – Tankönyvkiadó, Budapest, 1983
Bodza klára–Paksa katalin: Magyar népi énekiskola I–III. – Hagyományok Háza,
Budapest, 2001.
király katalin: Muzsikáló nagyvilág – Zengő hangképző – Mozaik kiadó, Szeged
reviczky Béla: Kórusok enciklopédiája – GEMINI Budapest, 1997
daniel Goleman: Társas intelligencia – Nyitott Könyvműhely Budapest, 2010
20