Page 20 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 20

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület


                                        VÁZLAT

          −  A Pécsi Sebestyén Ének-zenei Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Is-
            kola bemutatása
          −  Több, mint 30 éves tanári munka során szerzett tapasztalatok a zenei
            neve lés sokoldalú fejlesztő hatásairól

          Az ének-zene tanítása
          −  A magyar népi énekes játékok „élő” megőrzésének jelentősége
          −  A ritmusérzék fejlesztésének fontossága
          −  Játékos, kreatív feladatok a ritmusérzék fejlesztésére
          −  Egyszerű és bonyolultabb ritmusjátékok a gyakorlatban
          −  A kottaolvasás megalapozása
          −  A szolmizáció bevezetésének fogásai
          −  Zenei írás, olvasás
          −  Javaslatok az élményszerű zenehallgatás kialakításához
          −  A csoportos furulyázás jelentősége, a helyes tartás, szép hangképzés ki-
            alakítása


          Kórus
          −  A szólamok kiválasztása, ülésrend
          −  Beéneklés, légző gyakorlatok
          −  Gyakorlatok a megtanítandó mű előkészítésére
          −  Pihentető ritmusjátékok, gyakorlatok
          −  Bárdos Lajos: Ringató
          −  Angol kánon: Gyengén vagyok…
          −  Vecchi: Néked zeng ez a dal
          −  Schütz: Békét a földön
          −  Dowland: Now, o now I needs


                                FELHASZNÁLT IRODALOM
          Magyar népi énekes játékok – Ének-zene szakköri füzetek – Tankönyvkiadó, Budapest, 1983
          Bodza  klára–Paksa  katalin:  Magyar népi énekiskola I–III.  –  Hagyományok  Háza,
          Budapest, 2001.
          király katalin: Muzsikáló nagyvilág – Zengő hangképző – Mozaik kiadó, Szeged
          reviczky Béla: Kórusok enciklopédiája – GEMINI Budapest, 1997
          daniel Goleman: Társas intelligencia – Nyitott Könyvműhely Budapest, 2010

          20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25