Page 21 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 21
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
v. énektanítás és kórusvezetés
A képzési program vezetője: dr. Mindszenty zsUzsánna
Liszt-díjas karnagy, az ELTE BTK Zenei Tanszék docense,
a Musica Nostra kórus karnagya,
a Magyar Kórusok, Zenekarok és Népzenei Együttesek Szövetsége (KÓTA) elnöke
A képzési program tematikái
a) Motiváció és élményadás
Az éneklő kedv újrateremtése – közösségi élmény énekléssel – mit és ho-
gyan és mit énekeljünk? – kisebb és nagyobb éneklő közösségek irányítása
– szakirodalom ajánlása a különféle korosztályok énekeltetéséhez – a közös-
ségi éneklés személyiségfejlesztő hatása
b). Az éneklés jelentősége a hangszeres oktatásban
Frazeálás, formálás, levegőzés, cezúrák, súlypontok, stb.
c) Az EMMI „Mindennapos éneklés” programja – a Balog Zoltán Minisz-
ter által összehívott munkacsoport tervei.
Az Énektanítás és kórusvezetés képzési program résztvevőinek vélemé-
nye alapján:
„Dr. Mindszenty Zsuzsánna az ének taná-
roknak, karvezetőknek adott gyakorlati taná-
csaival, a tananyagba jól beilleszthető kotta-
anyaggal és kiemelkedő szakmai tudásával,
igen értékes segítséget nyújt, és példaértékű
számunkra a kóruskultúra iránti elkötelezett-
sége (...) A hangszeres tanárok is jól tudják
kamatoztatni szakmai tanácsait az éneklés
hatásaival kapcsolatban.”
AJÁNLOTT SZAKIRODALOM
TEHETSÉGGONDOZÁS KODÁLY SZELLEMÉBEN – A/8591/2016 Képzési segédanyag,
a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület Kiadványa 82020
21