Page 37 - Psalmus Humanus Napok konferencia
P. 37

Dr. Nagyné Kovács Barbara
                                      zenetanár,
                                      óvónő,
                                      fejlesztőpedagógus













                                 Óvodai nevelés
                         Részképesség-fejlesztés ének,
                               zene és mozgás által
                             (előadás éS bEmUtató)




         Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Vendégeink!

           Nagy megtiszteltetés számomra, hogy itt lehetek és beszélhetek a nevelés-
         nek azokról a területeiről, amelyekkel már több, mint három évtizede fog-
         lalkozom. Ez a három terület az óvodapedagógia, a zenepedagógia és a fejlesz-
         tőpedagógia. A három terület szorosan összekapcsolódik és összefügg a
         munkámban, és egymás hatását a különböző téren való fejlesztések maxi-
         málisan felerősítik.
           Ma már szó esett arról, hogy a mozgás milyen fontos szerepet tölt be egy
         gyermek értelmi fejlődésében. Én most egy kissé más oldalról szeretném
         megközelíteni, mint ahogy ez eddig elhangzott.
           Hosszú évek tudományos kutatásai és kísérleti eredményei azt igazolják,
         hogy ha egy csecsemőkorban lévő gyermek mozgásfejlődéséből valamilyen
         konkrét mozgásforma kimarad, vagy sokkal később kezdi el azt a mozgásfor-
         mát  gyakorolni,  akkor  egy  bizonyos  agyterület  nem  kapja  meg  azokat
         a megfelelő ingereket, amik bizonyos csecsemőkori és kisgyermekkori moz-
         gásformák gyakorlása által meghatározott idegpályákat építenek ki az agyban.
         Ezek azért nagyon fontosak, mert a tanuláshoz nélkülözhetetlen funkciókat


                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42