Page 42 - Psalmus Humanus Napok konferencia
P. 42

dr. nagyné KovácS barbar a


          Fejlesztési feladatok és lehetőségek a gyakorlati bemutatásra kerülő játé-
          kokban
            Zenei fejlesztési feladatok közül:
            – egyenletes lüktetés
            – sor – motívum – és ütemhangsúly kiemelése
            – ritmizálás, osztinátó
            – szünet helyének érzékeltetése
            – hangmagasság átvétele, megtartása
            – hangmagasság-változás érzékelése, követése
            – kottakép-előkészítés, kottaolvasás-előkészítés

            Mozgás által fejleszthető részképességek közül:
            – írás-olvasás előkészítése
            – testséma, személyzóna
            – testfelszín taktilis érzékelése
            – térorientáció, helyzetek, pozíciók megtapasztalása
            – izomkontroll
            – vizuális percepció, vizuális ritmus, vizuális diszkrimináció
            – interszenzoros kordináció = érzékszervek közötti együttműködés
            – mozgási érzékelés

            Egyéb nevelési területek közül idekapcsolódik:
            – matematika: rész-egész, a halmazok, a számlálás, sorozatok
            – anyanyelv: a fonetikus kódolás auditív zártság; szótagolás által
            – mozgáskordináció
            – pszichikai tulajdonságok: önfegyelem, tudatos fegyelem, beszédfegyelem

            Ajánlott szakirodalom:
            – PORKOLÁBNÉ DR. BALOGH KATALIN: Komplex prevenciós óvodai
          program – Kudarc nélkül az iskolában” V. H. Oktatási és Szolgáltató RT. (1999)
            –  Dr.  Nagyné  Kovács  Barbara:  A  ZENEI  FEJLESZTŐ  JÁTÉKOKRÓL  –
          A  szakszerű  zenei  nevelés  tanulási  képességeket  meghatározó  pszichikus
          funkciókat és különböző nevelési területeket is fejlesztő hatásairól NÓVUM
          Kft (2002).







          42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47