Page 64 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 64

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

          a zeneterápiás gyakorlat viszont sokat segít. Bár nehezebben vettük rá ma-
          gunkat, valóban hasznos volt kipróbálni a továbbképzésen, hiszen átéltük
          azt, amit a gyermek is átélhet hasonló helyzetben.
             Somody Beáta bemutatója a vizuális szimbiózis programról, a művé-
          szeti nevelés lehetőségeire mutatott kiváló példákat tanórai és tanórán kí-
          vüli foglalkozásokra. Figyelmemet arra hívta fel, hogy közelednem kell –
          főleg a nagyobb – gyerekek világához, és több önállóságot adva, a jelen
          korba ágyazva dolgozzam fel a tananyagot. Bíznom kell a tanulók kreativi-
          tásában és jobban felismerni az őt érdeklő kérdéseket.
             Élvezetes volt, ahogy Tóth Zsuzsanna gyakorlataiban érzékeltük a drá-
          mapedagógia és a zenepedagógia kapcsolódási pontjait. Számomra nagyon
          fontos, hogy a gyakorlatokat magam is átéljem, eljátszam, mert akkor tu-
          dom pedagógiai munkámban alkalmazni. Ránk felnőttekre is érvényes a
          személyes érintettség, az élmény, mert jobban rögzül, így válik eszközzé.
             Nagy örömömre szolgált, hogy Vass Veronika hangsúlyozta az érzelmi
          intelligencia fejlesztésének fontosságát. Pedagógiai munkásságának jó gya-
          korlatait osztotta meg velünk. Inspiráló volt minden gondolata. Mivel csak
          két éve tanítok első osztályos tanulókat, számomra nagyon jó volt bepillan-
          tani az óvodai zenei nevelés módszertanába. Nagyon fontos alapelveket je-
          gyeztem  fel  mint  például  a  zenehallgatással  kapcsolatosan  a  „sokszor
          ugyanazt” elve, az osztályonként kedvenc dalokból dalcsokor, vagy a furu-
          lya tanítás osztályban kérdésköre. Szintén nagyon hasznos volt, hogy ki is
          próbáltuk a feladatokat, elénekeltük a szemelvényeket.
             A tehetség-gondozás és táplálkozás kapcsolata illetve a munkaképes-
          ség-gondozás a közoktatásban és a zene oktatásban olyan területek, me-
          lyekről nem sokat hallottam eddig.
             Dr. Pásztor Zsuzsanna tanárnő rávilágított arra a helyzetre, amiben
          nap-mint nap élünk, küzdünk pedagógusként az egyre nehezebb elvárá-
          sok nyomása alatt. Mindenképpen követendő minden tanácsa a táplálko-
          zással, alvással kapcsolatosan, hogy a stressz-tűrő képességünk javuljon,
          teherbírásunk  növekedjen.  Tehát  gondozni  kell  saját  és  tanítványaink
          munkaképességét is. Amit tanítványaimnak át tudok adni ebből, azt meg is
          teszem. A mozgáspihenő, a frissítő és fejlesztő mozgások gyakorlata min-
          dennapi feladatom lesz tanóráimon. Hálás vagyok minden egyes gondola-
          tért amit kaptam!
             A néptánc oktatásban rejlő nevelési lehetőségekről Kovács Henrik adott
          kiváló ötleteket. Gyerekkorunkban is játszott népi játékok felelevenedtek.


          64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69