Page 69 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 69

TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
                   (30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)

         óráimba be is tudtam jól építeni egy-két ötletet a bemutatott lehetőségekből
         (március 15-re Kossuth bankó készítése, népdaléneklő verseny díszes ne-
         vezési lapjaiból kiállítás szervezése).
            „A zenetanulás és tanítás lehetőségei a számítógép segítségével” című
         prezentációt  Baráth  Zoltántól  hallhattuk.  Akkor  még  nem  is  sejtettük,
         hogy milyen hamar aktuálissá válik maga a téma. Nagyon tetszett előadá-
         sában, hogy ötletet mutatott arra, hogyan alkalmazhatók a digitális és szá-
         mítógépes lehetőségek az énekelni kevésbé tudó gyerekek körében is, mely
         a jelenlegi kialakult helyzetben a távoktatás során is kiválóan alkalmazha-
         tó. Saját osztályomnak (6. évfolyamosok) szorgalmi feladatként kínáltam
         fel, hogy zaj-zenét készítsenek (természeti zaj-zene és mesterséges városi
         zaj-zene címekkel). Meglepően tapasztaltam, hogy milyen sokuknak tet-
         szik ez az újszerű feladat.
            Nagyon nagy szerencsém volt, hogy a továbbképzés után kipróbálhat-
         tam jó néhány eltervezett ötletet a látottakból és hallottakból, mivel az is-
         kolát szükségszerű okokból távoktatáson keresztül folytathatjuk. Köteles-
         ségemnek érzem, hogy Kodály, mindenre kiterjedő szellemi örökségét szé-
         les körben eljuttassam a mai generációkhoz. Ehhez komoly útravalót kap-
         tam  ettől  a  nívós,  kiválóan  megszervezett  és  sokoldalú  továbbképzéstől.
         Hálás vagyok Katalinnak és az összes előadónak, hogy itt lehettem.


























                                Népdaléneklési verseny (2019)


                                                                         69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74