Page 69 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 69
TeheTséggondozás Kodály szellemében a hazai KözoKTaTásban
(30 ór ás aKKrediTálT Tanár-TovábbKépzési progr am)
óráimba be is tudtam jól építeni egy-két ötletet a bemutatott lehetőségekből
(március 15-re Kossuth bankó készítése, népdaléneklő verseny díszes ne-
vezési lapjaiból kiállítás szervezése).
„A zenetanulás és tanítás lehetőségei a számítógép segítségével” című
prezentációt Baráth Zoltántól hallhattuk. Akkor még nem is sejtettük,
hogy milyen hamar aktuálissá válik maga a téma. Nagyon tetszett előadá-
sában, hogy ötletet mutatott arra, hogyan alkalmazhatók a digitális és szá-
mítógépes lehetőségek az énekelni kevésbé tudó gyerekek körében is, mely
a jelenlegi kialakult helyzetben a távoktatás során is kiválóan alkalmazha-
tó. Saját osztályomnak (6. évfolyamosok) szorgalmi feladatként kínáltam
fel, hogy zaj-zenét készítsenek (természeti zaj-zene és mesterséges városi
zaj-zene címekkel). Meglepően tapasztaltam, hogy milyen sokuknak tet-
szik ez az újszerű feladat.
Nagyon nagy szerencsém volt, hogy a továbbképzés után kipróbálhat-
tam jó néhány eltervezett ötletet a látottakból és hallottakból, mivel az is-
kolát szükségszerű okokból távoktatáson keresztül folytathatjuk. Köteles-
ségemnek érzem, hogy Kodály, mindenre kiterjedő szellemi örökségét szé-
les körben eljuttassam a mai generációkhoz. Ehhez komoly útravalót kap-
tam ettől a nívós, kiválóan megszervezett és sokoldalú továbbképzéstől.
Hálás vagyok Katalinnak és az összes előadónak, hogy itt lehettem.
Népdaléneklési verseny (2019)
69