Page 70 - Tehetséggondozás Kodály szellemében
P. 70

Psalmus Humanus művészetpedagógiai egyesület

                                  OPÁNSZKI DÁVID (1979)
                                  Ének-zenetanár, karvezető
                                  (Tamási Áron Általános Iskola, Gimnázium
                                  és
                                  Német Nemzetiségi Gimnázium – Budapest)










             Továbbképzésen részt venni mindig különleges élmény: kíváncsisággal
          tölt  el,  hogy  az  előttünk  álló  napok  eseményei  milyen  hatással  lesznek
          ránk, vajon mennyiben találkozunk ismerős tartalmakkal – netán ismerős
          kollégákkal -, mennyire lesz magával ragadó az előadó személye, szakmai
          felkészültsége, és hogy majd miként jelennek meg a mindennapjainkban a
          megszerzett információk és készségek. Mindez alapvető mércéje egy to-
          vábbképzésnek. Ezúttal kifejezetten nagy vonzerővel bírt számomra a meg-
          hirdetett program, annak témái és előadói, hiszen néhány kivétellel vala-
          mennyiüket ismertem személyesen is, munkásságukat évtizedek óta köve-
          tem  és  végtelenül  megtisztelő  számomra,  hogy  immáron  kollégáimnak
          mondhatom őket. Előadói stílusukban olyan magával ragadó rutinosságot,
          nyitottságot és közvetlenséget tapasztalhattunk, ami még inkább hitelessé
          tette személyiségüket és az általuk közvetített értékeket. Örömmel tapasz-
          taltam, hogy a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület nagyívű
          vállalkozása által a jelenkori magyar zenepedagógia különös esszenciája
          született meg, melynek gyakorlati hasznossága felbecsülhetetlen értékkel
          bír az oktatás valamennyi területén praktizáló kolléga számára.
             Az előadók nem titkolták, hogy sok mindent a több évtizedes gyakorla-
          ti tapasztalatuk örömei és nehézségei során kristályosítottak ki a lokális
          terükben: iskolájukban, szakköreikben. Gondolhatnánk, hogy az így meg-
          szerzett tapasztalatok kizárólag a saját maguk számára hasznosak és alkal-
          mazhatók. Örömteli felismerés volt, hogy a tőlük hallottak összecsengtek a
          magam  gyakorlatával,  igaz  többnyire  tudattalanul  végeztem  azokat.  Az
          előadások értéke tehát abban is állt, hogy megerősítést nyertünk a saját al-
          kalmasságunkban, rátermettségünkben, hogy jó úton járunk. Végre közel-
          ről láthattuk a sokat emlegetett transzferhatás működésének tudományos


          70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75